خبرگزاری کار ایران

رئیس‌حوزه هنری استان کردستان خبرداد:

کارگاه دو روزه آموزشی کاریکاتور در سنندج برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۴۷۸۸۲۵

رئیس‌حوزه هنری استان کردستان گفت: به مناسبت هفته‌هنر انقلاب اسلامی با حضور بهمن عبدی، کارگاه دو روزه کاریکاتور با موضوع ایده یابی در کاریکاتور و کاریکاتور چهره در حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان برگزار می‌شود.

به گزارش‌ایلنا، امین مرادی با اعلام این خبر گفت: در راستای برگزاری کارگاه‌های تولید محور و به منظور گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی و تقویت توان هنرمندان کاریکاتوریست استان واحد تجسمی حوزه هنری با همکاری خانه کارتون و کاریکاتور حوزه هنری استان روز های دوشنبه 28 و سه شنبه 29 فروردین کارگاه دو روزه آموزشی را با حضور استاد بهمن عبدی از اساتید مطرح حوزه کاریکاتور کشور در سنندج برگزار می کند.

وی افزود: در این کارگاه دو روزه که به صورت تئوری وعملی برگزار می شود در ابتدا مباحث لازم در خصوص ایده یابی در کاریکاتور به صورت تئوری توضیح داده شده و سپس در بخش عملی به دو صورت دیجیتال و دستی هنرمندان حاضر در کارگاه با راهنمایی استاد عبدی به تولید اثر با موضوعات مشخص در قالب کاریکاتور چهره می پردازند .

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان با اشاره به توانمندی هنرمندان کارتونیست استان گفت: از سال 95 که خانه کارتون و کاریکاتور حوزه هنری افتتاح گردیده است  شاهد فعالیت های خوبی توسط هنرمندان عضو این خانه بوده ایم که از آن جمله می توان به برگزاری چندین نمایشگاه گروهی و انفرادی ، همکاری و مشارکت در طرح ها و برنامه های دستگاه های مختلف استان از جمله محیط زیست و آموزش و پرورش نیز بوده ایم.

وی تصریح کرد: در کنار این فعالیت ها ، حضور ارزشمند هنرمندان کاریکاتوریست استان در جشنواره های مختلف داخلی وخارجی بوده ایم که حاصل آن کسب عناوین مختلف هنری از این جشنواره ها توسط هنرمندان عضو خانه کاریکاتور حوزه هنری استان می باشد.

مرادی در خصوص شرایط حضور علاقه مندان جهت حضور در این کارگاه گفت: ورود علاقه مندان در این کارگاه رایگان می باشد و هنرمندان متقاضی حضور می توانند جهت ثبت نام با مراجعه حضوری به واحد تجسمی حوزه هنری کردستان واقع در خیابان فلسطین ، روبروی فرمانداری سنندج مراجعه نمایند.

وی ساعات برگزاری کارگاه را در دو روز عنوان شده از ساعت 15 الی 20 در محل سالن اندیشه حوزه هنری واقع در پردیس سینمایی بهمن سنندج اعلام نمود .

بهمن عبدی در ۲۹ بهمن ۱۳۳۰ در نوشهر زاده شد و کاریکاتوریست، گرافیست و پویانمای ایرانی پیشه ی این هنرمند است. وی از سال ۱۳۵۳ برای نشریات کاریکاتور می‌کشد و  هم‌اکنون با مجله کیهان کاریکاتور، مجله طنز و کاریکاتور و روزنامه همشهری وروزنامه جام جم همکاری دارد. 

کسب عناوین مختلف داخلی و بین المللی و داوری در جشنواره های مختلف داخلی از جمله جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر و طراحی شخصیت  پیشی، نشانه اولین بازی‌های غرب آسیا - تهران ۱۹۷۹، آقای ایمنی، شرکت ملی گاز ایران ، ایساکو، آقای پاکشو، شرکت گلرنگ ، باتری نور و امداد خودروی ایران و تولید آثار پویا نمایی و برنامه های متعدد تلویزیونی بخشی از کارنامه 48 سال فعالیت پریار این هنرمند 66 ساله کشور است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز