خبرگزاری کار ایران

مهدی مرادی خبر داد:

صدور گواهی کشف 3 معدن جدید طلا در استان کردستان/ استخراج 2 تن طلا در یک‌سال گذشته

asdasd
کد خبر : ۴۶۵۲۶۸

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: از دی‌ماه سال‌گذشته 2 تن طلا استخراج و برای 3 معدن دیگر طلا در استان گواهی کشف صادر شده است.

به گزارش ایلنا، مهدی مرادی گفت: استان کُردستان از نظر مواد معدنی دارای قابلیت‌های فراوانی است.

وی ، مجموعه معادن آهن کُردستان را 15 معدن اعلام کرد و افزود: 6 معدن آن فعال و 9 معدن دیگر غیرفعال هستند و امسال حدود یک میلیون تُن آهن از این معادن استخراج شده است.

وی افزود: با توجه به وضعیت زمین‌شناسی کُردستان و نوع ساختار آن، 18 نوع ماده معدنی در قالب فلزات و غیرفلزات از پتانسیل‌های خوب استان هستند.

به گفته این مسئول، در حال حاضر یک معدن طلا در حال بهره‌برداری است و از دی‌ماه پارسال تا دی‌ماه امسال، 2 تُن طلا از آن استخراج شده و برای 3 معدن دیگر طلا در استان، گواهی کشف صادر شده است.

مرادی به اکتشافات معادن استان اشاره کرد و افزود: فاز اوّل پهنه بیجار شروع شده که با هزار و 100 کیلومتر مربع مساحت محدود و 830 کیلومتر مربع محدوده آزاد و دارای پتانسیل آهن، طلا، نقره، سرب و روی و پهنه قروه با 3 هزار و 500 کیلومتر مربع و یک‌هزار و 9۰۰ کیلومتر مربع محدوده آزاد دارای پتانسیل آهن، طلا و منگنز انجام داده‌ایم.

وی به برنامه‌های در دست اقدام در راستای فرآوری مواد معدنی اشاره کرد و گفت: ایجاد واحد فرآوری شمش طلا، فرآوری باریت از جمله این اقدامات است.

وی گفت: سنگ‌های معادن کردستان متأسفانه به شکل خام فرآوری می‌شود که امیدواریم در آینده در شهرستان قروه فرآوری سنگ مرمر انجام شود.

وی گفت: کردستان با میزان ۷۰ میلیون تُن ذخیره معادن، چهارمین استان کشور است که 101 معدن فعال، 269 معدن غیرفعال و 5 معدن در حال تجهیز داراست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز