خبرگزاری کار ایران

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان:

تبدیل ایده به ثروت راهکار برون رفت از مشکلات است

asdasd
کد خبر : ۴۵۳۷۴۰

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان گفت: یکی از راهکارهای برون رفت از مشکلات تبدیل ایده ها به ثروت است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین فیروزی شامگاه روز یکشنبه در نشست هم اندیشی نخبگان و استعدادهای برتراستان و اعضای شورای عالی بنیاد نخبگان که در استانداری برگزار شد افزود: در سراسر کشور موجی از کسب و کار بر مبنای  آی تی و فناوری اطلاعات به راه افتاده که سبب رونق و بهبود مشاغل شده است.

وی بر اهمیت دخیل دانستن فناوری اطلاعات در فعالیت ها تاکید کرد و گفت: خروجی دانشگاه های استان کردستان نیروی انسانی متعالی است که در عرصه های مختلف با کسب افتخارات مایه ی سربلندی استان هستند و با این توانمندی می توان در جهت بهره بردن از فعالیت آی تی و ایجاد اشتغال جدید در استان تحول شگرفی را شاهد بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان ابراز داشت: یکی از راهکارهای برون رفت از مشکلات تبدیل ایده ها به ثروت و جاری کردن آن در جامعه است و در این راستا لزوم تشکیل کارگروه در زمینه آی تی و آی سی تی توسط نخبگان با حمایت نهاد های دولتی و خصوصی نیز در جهت تحقق اهداف بلند مدت مسمر ثمر می باشد.

وی به انعقاد تفاهم با وزارت کار و تعاون و همکاری 16 شرکت توانمند کشور جهت رونق کسب و کار در استان اشاره کرد و گفت: مقرر شده است زمینه توانمند سازی نیروهای بومی استان فراهم شود همچنین ایجاد اشتغال درنظرگرفته شده است.

فیروزی لازمه ی خلاقیت در جامعه را بها دادن به تربیت و  پرورش کودکان عنوان کرد و اظهار داشت: جهت تحقق جامعه ایی پویا و خلاق ارج نهادن به کودکان از پایه باید در اولویت قرار گیرد بنابراین وجود مدارس طبیعت در کردستان  پروژه ایی است که مسمر ثمر خواهد بود.

وی اضافه کرد: ایجاد مدارس به سبک جدید نیز هم راستا با استانداردهای آموزش در دنیا از دیگر پروژه هایی است که منجر به ایجاد اشتغال و توسعه می شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان ابراز داشت: در این راستا پروژه های پیشران توسعه در دستور کار قرار می گیرند واین موجب رونق و تغییر چهره کسب و کار می شود منوط به اینکه همکاری و فعالیت نهادها تسریع یابد بنابراین باید نخبگان ما با تکیه بر بخش غیر دولتی زمینه ساز تحول و توسعه شوند.

در ادامه رئیس دانشگاه کردستان با بیان اینکه اکثر نخبگان به دنبال اشتغال دانش بنیان هستند افزود: در دانشگاه کردستان موفق به جذب 17 نفر کارمند که از طریق آزمون استخدامی شرکت کرده بودند شدیم و تاکنون کسی با پارتی بازی منصبی را تصاحب نکرده است.

فردین اخلاقیان گفت: در جذب هیات علمی با میانگین کشوری دارای فاصله هستیم و اولویت جذب دانشگاه بر افراد توانمند، داوطلب متناسب با نیاز و بومی استان می باشد. 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز