خبرگزاری کار ایران

دیار احمدی:

مصرف‌کنندگان حق دارند بر تولید و مصرف نظارت کنند

رئیس انجمن حمایت ازحقوق مصرف کنندگان استان کردستان گفت: مصرف‌کنندگان حق دارند بر تولید و مصرف نظارت کنند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از سنندج، دیار احمدی در جلسه مشترک هیات رئیسه انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان با حضور اعضای شورای اسلامی شهر سنندج که در سالن جلسات شورای شهر برگزار شد، اظهارکرد: با توجه به اینکه همه شهروندان مصرف کننده هستند لذا وجود انجمنی برای حمایت از حقوق مصرف کنندگان لازم و ضروری است.

وی گفت: انجمن حمایت حقوق مصرف‌کنندگان براساس قانون حمایت از مصرف‌کنندگان کشوری و مصوب سال 1388 براساس 21 ماده قانونی تعیین تکلیف شده و در اساس‌نامه جامع آن وظایف و اختیارات را به طور کامل روشن کرده است.

احمدی افزود: با توجه به اینکه تمامی جامعه  به نسبت مصرف‌کننده هم در کانال توزیع و هم در کانال تولید کمکاری و بی‌توجهی‌های خواهد شد لذا این انجمن براساس دو ماده  قانونی 7 و ماده 12، حق نظارت قوی و محکمی در این زمینه طبق روند قانونی می تواند داشته باشد.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان استان کردستان به وظایف انجمن اشاره می‌کند و در ادامه می‌گوید: انجمن حمایت از مصرف‌کنندگان می‌توان در موارد نرخ‌گذاری به کالاها، رسیدگی به شکایت مردمی به نسبت گران‌فروشی و کم‌فروشی ورود و نظارت داشته باشد، همچنین آموزش حق مصرف‌کننده‌ها برای طیف‌های مختلف مردم و برگزاری همایش شهرستانی، استانی و ملی و انتخاب برند برتر در حمایت از تولید کننده نیز در برنامه کاری خود دارند.

احمدی افزود: همایش استانی انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان در اسفند سال‌جاری برگزار می‌شود ودر نهایت تولید کننده برتر که شاخص‌های کیفیت و کمیت در بعد پزشکی و تولیدی مد نظر قرار می‌گیرد به عنوان برند برتر را در سطح کشور مشخص که می‌تواند امتیاز خاصی برای تولید کننده باشد.

وی به برگزاری کلاس‌های آموزشی توسط انجمن اشاره می‌کند و بیان کرد: از آنجای که جامعه از حقوق قانونی و مدنی خود شناخت کافی ندارند و در بحث مصرف این موضوع در دریافت کالا بسیار با ارزش است لذا باید اگاهی کاملی از کالاهای که به جامعه توزیع می‌شود و توسط متخلفان مواردی همچون تاریخ مصرف آنها را تغییر می‌دهند اطلاع داشته باشند، پس انجمن با تشکیل کلاس‌های آموزشی و اطلاع‌رسانی به مردم مانع موارد غیر قانونی و تخلف می‌شود.

کد خبر : ۴۳۵۸۰۸