خبرگزاری کار ایران

سرپرست فرمانداری قروه:

کسانی که ادعای دموکراسی دارند حق مردم را رعایت کنند

asdasd
کد خبر : ۲۳۸۸۴۲

سرپرست فرمانداری قروه با اشاره به اینکه خط قرمز جامعه مدنی و رسول خدا(ص)؛ حق الناس است، گفت: انتخابات حق الناس است و کسانی که ادعای دموکراسی دارند درسی برای آن ها وجود دارد که حق مردم را رعایت کنند.

شعبان سپهر شامگاه شنبه در مراسم هفته وحدت در مسجد النبی(ص) شهرستان قروه، افزود: دشمنان نظام اسلام با راه اندازی شبکه های تلویزیونی می خواهند بین مسلمان شیعه و سنی اختلاف بیندازند و به اهداف شوم استعماری خود برسند.

وی از مردم خواست طبق دستورات قرآن و رسول خدا(ص) عمل کنند و هر کس که قصد تفرقه اندازی در میان مسلمانان و مقدسات مذهبی شیعه و سنی داشته باشد مسلمان نیست.

سرپرست فرمانداری قروه تاکید کرد: اگر اخلاق در جامعه وجود داشته باشد باعثزندگی بدون نفرت، کینه و اختلاف می شود و همه نسبت به یکدیگر مهربان، برادری و محبت می ورزند.

سپهر اظهار کرد: میلاد پیامبر اکرم(ص) روز مبارکی است همه در هفته وحدت زیر پرچم اسلام از کینه و کدورت دوری می کنیم و همه نسبت به هم مهربان، برادر و سازگار هستیم.

وی افزود: مبعوثشدن حضرت محمد(ص) پایانی بر آمدن پیام آوران الهی برای بشریت بود و بنابراین هر آنچه که باید برای بشر مخلوق گفته و تعلیم داده می شد با رسالت پیامبر خاتم به انسان ها عرضه شد.

وی در ادامه گفت: اراده خداوند بر این امر تعلق گرفت تا پیامبر را در میان مردمان دور از فرهنگ و تمدن عربستان برانگیزاند تا نخست آنها را به شناخت پروردگار و بندگی او برساند و آنگاه از قبل آنها همه دنیا متمتع و بهره مند گردند.

سپهر اظهار کرد: سیره حضرت محمد(ص) و ائمه(س) بر حفظ یکپارچگی جامعه متکی بود و پیامبر(ص) همواره بین مومنان الفت ایجاد می کرد و یکی از دلایل موفقیت ایشان نیز ایجاد وحدت بوده است.

وی حل مناقشه بین دو طایفه اوثو خزرج توسط پیامبر را از جمله حرکات پیامبر اسلام در جهت همبستگی بین مردم عنوان کرد و گفت: در طول تاریخ دشمنان همواره خواسته اند با ایجاد تفرقه میان مسلمانان به اهداف خود برسند.

سرپرست فرمانداری قروه با اشاره به اینکه پرچمی که توسط امام خمینی(ره) برافراشته شد پرچم هویت و آزادگی بود، بیان کرد: امام راحل با تاسی از جد بزرگوارش حضرت ابا عبدالله(ع) انقلاب شکوهمند اسلامی را در جامعه به وجود آورد که نطفه اش از عاشورا شروع شد.

وی به علل تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه اشاره کرد و افزود: عدم شناخت امت از وجود امام(ره) به ویژه در سال های ۵۶ و ۵۷ به اوج رسید و نگاه به این موضوع به ما ثابت کرد که وقتی امت پشت سر علمدار و امام حرکت کرد انقلاب اسلامی به نقطه عطفی در تاریخ جهان معاصر تبدیل شد.

وی به علل پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۵۷ اشاره کرد و گفت: رهبری پیامبر گونه امام راحل و پیروی امت، مردم و جامعه اسلامی از امام خمینی(ره) موجب پیروزی انقلاب اسلامی شد.

امام جمعه اهل سنت شهر قروه نیز در این مراسم گفت: هفته وحدت نمایشی واقعی از وفاق امت اسلامی در شکستن توطئه ها و حیله های استکبار جهانی است که در اشکال و قالب های مختلف نمود پیدا کرده است.

ماموستا محمدی افزود: هفته وحدت هفته گرانسنگ و با ارزشی است که به ابتکار امام خمینی(ره) پایه گذاری شد و در حال حاضر و با توجه به شرایط کنونی نیز در بین مسلمین از اهمیت بسزایی برخوردار است.

به گفته وی امام عزیز مبتکر بسیاری از ارزش ها در جامعه بودند و انقلاب اسلامی زمینه ساز برکت است که از جمله برکات انقلاب اسلامی این بوده که وحدت شیعه و سنی را پرچمداری می کند.

ماموستا محمدی اظهار کرد: این هفته مهمترین فرصت برای اتحاد و همبستگی میان امت اسلامی است چرا که امروز تمام تلاش دشمن بر این است تا این اتحاد به هر شکل ممکن از هم فرو بپاشد.

وی افزود: اتحاد و انسجام مسلمانان بهترین راه مقابله با دشمنان و ایادی کفر است و ما هفته وحدت را باید به نمایشی واقعی و مانوری عظیم در این حوزه تبدیل کنیم.

امام جمعه اهل سنت قروه با بیان اینکه در حال حاضر همه مسلمین پی برده اند که یگانه راه رسیدن به سعادت، چنگ زدن به وحدت و اخوت دینی بین مسلمانان است، گفت: پیامبر اسلام با توجه به وی‍ژگی های دینی و ابعاد وسیع شخصیتی و عرفانی نقطه ثقل اتحاد مسلمانان است.

وی با تاکید بر اینکه هدفی را که امام راحل(ره) از احیای هفته وحدت دنبال می کرد، توجه به عزت و کرامت امت اسلامی بود، یادآور شد: نباید از نظر دور داشت که نبود وحدت در بین جوامع اسلامی ضررهای جبران ناپذیری را متوجه عالم اسلام کرده است.

ماموستا محمدی با بیان اینکه در هر شرایطی باید پیرو ولایت و رهبری و اطاعت پذیر فرمان ایشان باشیم، افزود: پیروی از رهبری، صبر و تحمل یکدیگر، عدالت فردی و اجتماعی و اصلاح بین مردم موجب وحدت در جامعه می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز