خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در کردستان:

وقف یکی از راه‌های کاهش فاصله طبقاتی است

asdasd
کد خبر : ۲۳۴۸۹۱

وقف یکی از راه‌های کاهش فاصله طبقاتی و همچنین توسعه و پیشرفت جامعه به شمار می. لذا ترویج این سنت حسنه یکی از مسائل مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام سید محمد حسینی شاهرودی، امروز در جمع کارکنان و متولیان اوقاف در سنندج، با تاکید بر تلاش برای ترویج و گسترش فرهنگ وقف در میان آحاد جامعه، گفت: وقف نقش موثری در کاهش فقر و توسعه عدالت اجتماعی دارد.

وی اظهار کرد: وقف امر مقدسی است که در اسلام به نیکی از آن یاد شده و هر چیزی نیز که به آن متعلق باشد از همان ارزش و اعتباری که وقف دارد برخوردار خواهد شد.

حجت الاسلام شاهرودی با بیان اینکه وقف در رونق علوم و فنون مختلف نیز تاثیرگذار است، ادامه داد: وجود موقوفات در زمینه علم و فناوری و سایر علوم می تواند به گسترش و نشر این علوم در جامعه کمک کند و اطلاع رسانی و آگاهی دادن به مردم در این راستا بسیار تاثیرگذار است.

نماینده ولی فقیه در کردستان تاکید کرد: وقف در گسترش و ترویج دین نیز نقش اساسی دارد و اگر دین و اعتقادات دینی بر جامعه ای حاکم باشد مشکلات، موانع و معضلات موجود در آن جامعه رفع خواهد شد.

وی نقش این سنت حسنه را در تزکیه روح نیز بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: یکی از مواردی که می تواند انسان را به ورطه نابودی بکشاند وابستگی به مال و مادیات است لذا وقتی فردی مال خود را وقف می کند سعادت دنیا و آخرت خود را تضمین کرده است.

حجت الاسلام حسینی شاهرودی در ادامه با تاکید بر تلاش کارکنان اداره کل اوقاف و امور خیریه بر صیانت از وقف و استفاده از آن در راه نیت واقف گفت: متولیان وقف باید جلوی سوء استفاده در این حوزه را بگیرند چرا که کوچکترین سوء استفاده منجر به صرف نظر واقفین از وقف اموالشان خواهد شد.

وی اظهار کرد: اداره کل اوقاف استان فعالیت های بسیار خوبی در زمینه ترویج سنت حسنه وقف و فعالیت های دینی و قرانی آغاز کرده است که امید می رود با تداوم این فعالیت ها زمینه هر چه بیشتر فرهنگ وقف در میان مردم فراهم شود.

در ادامه این دیدار از ۲۵ نفر از فعالان قرآنی و همچنین برگزیدگان مسابقات قرانی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان به مناسبت هفته وقف تجلیل شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز