خبرگزاری کار ایران

استاندارکردستان:

هفت درصد معادن دنیا در کشور تامین می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۳۰۵۰۰

هفت درصد معادن دنیا در کشور ما تامین می‌شود و ما ظرفیت و توانایی این را داریم که صادر کننده مواد خام و فرآوری شده به تمام دنیا باشیم.

عبدالمحمد زاهدی امروز در سومین جلسه شورای توسعه صادرات استان کردستان افزود: در شش ماهه اول سال جاری به‌ دلیل مسائلی مانند فعالیت گروهک تروریستی داعش در کشور عراق نتوانستیم به سطح قابل قبولی در بخش صادرات از کردستان به عراق برسیم.

به گزارش ایلنا، وی ادامه داد: ما نباید صرفا بازارمان را به اقلیم کردستان عراق ختم کنیم چون هر زمانی مشکلی برای کشور عراق پیش بیاید برای صادرات ما هم مشکل ایجاد خواهد شد، ما می‌توانیم با بقیه کشور‌ها نیز ارتباط داشته باشیم.

زاهدی تصریح کرد: سرمایه گذاران خارجی آینده را می‌بینند و معتقدند مسائل هسته‌ای ما حل خواهد شد و به همین دلیل مایل به سرمایه گذاری هستند.

وی با اشاره به اینکه بخشی از مشکلات حوزه صادرات مربوط به دولت، بخشی مربوط به استانداری و بخشی نیز مربوط به آن طرف مرزهاست از انجمن صادرکنندگان و اتاق بازرگانی خواست این موارد را پیگیری کرده و مشکلات مربوط به هر بخش را مشخص کنند تا در جهت رفع این مشکلات تلاش شود.

استاندار کردستان اظهار داشت: باید تمام توان خود را به کار ببریم که صادرات ما رسمیت داشته باشد چون در صادراتی که به صورت غیر رسمی اتفاق می‌افتد امکان هر گونه ضرر و زیان نیز وجود دارد.

در ادامه این نشست معاون برنامه ریزی استاندار کردستان نیز گفت: مبادلات تجاری از مرزهای کردستان که به شکل صادرات، واردات و ترانزیت می‌باشد۴ میلیارد و ۱۵۰ میلیون دلار در ۸ ماهه امسال بوده است.

ارسلان ازهاری از افزایش ۲۶۸ درصدی واردات و ۱۵۵ درصدی تزانزیت کالا در ۸ ماهه سال جاری در استان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در استان خبر داد و افزود: عمده صادرات استان به منطقه اقلیم مصالح ساختمانی است.

معاون استاندار کردستان آموزش در این زمینه و حرکت از سوی تجارت سنتی به سمت تجارت بازرگانی را یک ضرورت عنوان کرد و گفت: اتاق بازرگانی و اتحادیه صادرکنندگان باید در حوزه آموزش فعالیت کنند.

ازهاری آگاهی تجار از قوانین مالیاتی، تعدیل قیمت تمام شده، انجام به موقع تعهدات و نظارت کافی دستگاه‌های متولی در امر صادرات به ویژه در بحثکیفیت را خواستار شد.

وی مبادلات از مرزهای استان را ۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار عنوان کرد و افزود: با احتساب صادرات سایر گمرکات مبادلات از مرزهای کردستان ۴ میلیارد و ۱۵۰ میلیون دلار در ۸ ماهه امسال بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز