خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای شهر تهران:

ماهیت اسلامی موجب ترس و واهمه برای استکبار شده است

asdasd
کد خبر : ۲۲۳۸۷۲

رییس شورای عالی استان‌ها و رییس شورای شهر تهران گفت: آنچه امروز موجب ترس و واهمه استکبار شده است سلاح شیمیایی و هسته‌ای نیست بلکه ماهیت اسلامی و روحیه شهادت طلبی ملت ماست.

رییس شورای عالی استان‌ها و رییس شورای شهر تهران گفت: آنچه امروز موجب ترس و واهمه استکبار شده است سلاح شیمیایی و هسته‌ای نیست بلکه ماهیت اسلامی و روحیه شهادت طلبی ملت ماست.

به گزارش ایلنا، مهدی چمران در یادواره شهدای دانشجوی کردستان در سنندج گفت: دشمنان با ترفندهای گوناگون در صددند ماهیت و هویت اسلامی و شهادت طلبی و گذشت را از ما بگیرند و دنیا طلبی، دنیا خواهی و فساد را جایگزین کنند.

وی با بیان اینکه دشمنان می‌خواهند اعتقادات ما را سست کرده و روحیه شهادت طلبی حاکم بر جامعه را از بین ببرند افزود: تا وقتی که ما پایبند خون پاک شهدا و ارزش‌ها و آرمان‌های والای آنان بوده و در مسیر شهادت طلبی گام برداریم برای دشمنان خطرناک هستیم و همواره علیه ما توطئه افکنی می‌کنند.

رییس شورای عالی استان‌ها اظهار کرد: نام اسلام و جمهوری اسلامی ما برای دشمنان خطر ندارد و آنان با اعتقادت محکم ملت ما کار دارند چرا که امروز به نام اسلامی که دین رحمت و مهربانی است خشن‌ترین جنایات‌ها را مرتکب می‌شوند و از آن باکی ندارند.

چمران با اینکه امروز از دل مسلمین علیه مسلمین توطئه بوجود آمده است اظهار امیدواری کرد با لطف خداوند متعال و روحیه شهادت طلبی و برنامه ریزی مسلمین منطقه، طومار این توطئه‌ها در هم پیچیده شود.

رییس شورای شهر تهران در ادامه با بیان اینکه انقلاب اسلامی ما به بهای خون پاک شهدا به پیروزی رسید گفت: با پیروزی نظام اسلامی راه جدیدی را به دنیا نشان دادیم، راهی که امروز برای ابرقدرت‌ها و جباران تاریخ به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست.

چمران اظهار کرد: دشمنان از‌‌ همان ابتدای پیروزی انقلاب می‌خواستند جلوی پیشرفت و توسعه نظام را بگیرند لذا توطئه‌های زیادی را بر ما وارد کردند و تاکنون به اهداف شوم خود دست نیافته‌اند.

به گفته وی دشمنان می‌خواستند ایران اسلامی را که از قرن‌ها پیش به هم پیوسته بود تکه تکه کنند اما هرگز به این آروزی خود دست نیافته و نمی‌یابند.

چمران با تاکید بر حرکت در مسیر شهدا و تلاش برای زنده نگه داشتن نام و یاد آنان گفت: شهدای ما مطیع رهبری بودند و امروز نیز شهادت پیشگان ما در مسیر رهبری جان فشانی می‌کنند و اگر این مسیر را گم نکنیم بدون شک همواره در همه میدان‌ها و در مقابل دشمن پیروز خواهیم بود.

وی افزود: ما باید در علم و تکنولوژی جلو رفته و در مسیر بالا بردن قدرت دفاعی دانش که از علم ما نشات می‌گیرد حرکت کنیم چرا که اگر در این زمینه‌ها قوی باشیم دشمنان چشم طمع به ما نخواهند داشت.

رییس شورای عالی استان‌ها اظهار کرد: اگر اتحاد و انسجام در میان مسلمین جهان وجود داشته و بیداری اسلامی کشورهای مختلف را فرا گیرد رنگ دنیا عوض خواهد کرد و آن روز دور نیست.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان همدر ادامه این آیین گفت: امنیت و آسایش کنونی ملت ما مدیون خون‌های ریخته شده کسانی است که تمام هستی خود را در راه دفاع از اسلام و انقلاب در طبق اخلاص گذاشتند.

طیب قدیمی با بیان اینکه امروز اگر می‌خواهیم در راستای حفظ و ماندگاری نظام گام برداریم باید به اهداف شهدا عمل کنیم افزود: این مساله امکانپذیر نخواهد بود مگر اینکه آنچه در توان داریم بکار گیریم.

وی اظهار کرد: شهدا در طول زندگی خود اهداف مقدسی داشتند که از مهم‌ترین آن‌ها لبیک به آرمان‌های والای امام راحل و توجه به اهمیت ولایت فقیه و خدمت به مردم و دفاع از وطن بود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: شهدا بهترین الگو برای نسل جوان هستند و ما نیز باید تلاش کنیم فضیلت‌ها و ویژگی‌های اخلاقی شهدا را به نسل جوان انتقال داده و راه درست زندگی کردن را به آنان نشان دهیم.

قدیمی با بیان اینکه شهدا حق بزرگی بر گردن ما دارند گفت: ما با برگزاری کنگره‌ها و یادواره‌ها نمی‌توانیم حتی گوشه‌ای از خدمات شهدا را جبران کنیم بلکه تنها راهی که می‌توانیم دین خود را به آنان ادا کنیم حفظ روحیه شهادت طلبی و گم نکردن راه آنان است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز