خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس:

امروز داعش، تئاتر خشونت، قتل و خونریزی را نمایش می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۲۱۶۴۶۹

امروز داعشیان به حمایت مستکبران و صهیونیسیم در خیابان‌های کوبانی، سوریه، شنگال، غزه و فلسطین تئا‌تر خشونت، قتل و خونریزی انسان‌های مظلوم را نمایش می‌دهند.

امید کریمیان در آیین پایانی نهمین جشنواره تئا‌تر خیابانی مریوان، با اشاره به اینکه تئا‌تر مردم ایران نماد صلح، آشتی و نوع دوستی است، افزود: در حالی که در گوشه‌ای از ایران اسلامی، در شهر مرزی مریوان پیام صلح، دوستی و آشتی خواهی ایرانیان در قالب تئا‌تر خیابانی به دنیا ارسال می‌شود، در گوشه‌ای دیگر از دنیا مستکبران و صهیونیست‌ها خون افراد بیگناه و مظلوم را می‌ریزند.

به گزارش ایلنا، وی تئا‌تر را متعلق به ایرانیان دانست و ریشه آن را در تاریخ، فرهنگ و هویت مردمان این سرزمین دانست و گفت: مریوان نیز قلب تئا‌تر خیابانی ایران است و همه برای تقویت و ارتقای آن باید تلاش کنند.

کریمیان جشنواره نهم تئا‌تر خیابانی مریوان را بهترین دوره برگزاری این جشنواره دانست و افزود: باید با تعامل و هم افزایی زمینه برگزاری جشنواره‌ای با کیفیت و کمیت بهتر و بیشتر را در سال‌های آینده فراهم کنیم.

وی از مسئولان برگزاری جشنواره خواست زمینه حضور گروه‌های خارجی را در سال‌های آینده فراهم نمایند و آثار قوی را در جشنواره شرکت دهند.

نماینده مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی از مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست ردیف بودجه مستقل برای این جشنواره را به مجلس شورای اسلامی پیشنهاد دهند که قطعا نمایندگان این پیشنهاد را تصویب خواهند کرد.

در این آئین، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: یکی از رویکردهای جدی دولت تدبیر و امید در تئا‌تر خیابانی اهمیت بخشی به بخش‌های محتوایی، کیفیتی، علمی، پژوهشی و تحقیقاتی است.

حجت الاسلام رحیم جعفری افزود: در این راستا امسال بخش پژوهش به جشنواره اضافه شده است و دو اثر پژوهشی نیز مورد تایید قرار می‌گیرد.

وی مردم، هنرمندان و مسوولین را سه ضلع تئا‌تر خیابانی دانست و اظهار کرد: جشنواره تئا‌تر خیابانی مریوان یک رویداد نهادینه شده قوی است که مراحل رشد و تعالی و تاثیرگذاری عمیق خود را طی می‌کند.

در پایان نهمین جشنواره بین المللی تئا‌تر خیابانی مریوان نفرات بر‌تر در بخش‌های مختلف معرفی شدند.

هیات داوران نهمین جشنواره تئا‌تر خیابانی مریوان در بخش آیین سنتی از گروه نمایشی «درخت و باد» به دلیل فضاسازی و طراحی لباس و نیز از گروه نمایشی آئینی «هفت شهر عشق» از تربت جام برای موسیقی تقدیر به عمل آورد.

جایزه تحقیق و پژوهش میدانی بخش آئینی - سنتی به نمایش آئینی «نوا» از شهرستان آمل اهدا شد و در همین بخش، جایزه کارگردانی به نمایش «شوپه» از شهرستان قائمشهر رسید.

جایزه ویژه هیات داوران این بخش نیز به نمایش «پرس سیور» از کرمانشاه تعلق گرفت.

هیات داوران نهمین جشنواره تئا‌تر مریوان، آرای خود را در بخش موسیقی به نمایش «فریاد» و «مهدی امین لاری» از شهرستان ورامین اهدا کرد.

در بخش طراحی لباس، جایزه هیات داوران به طراحی لباس نمایش «ذات انسان در طبیعت» و «هلاله قادری» از مریوان تعلق گرفت.

در بخش طراحی صحنه، جایزه هیات داوران به طراحی صحنه نمایش «تابوتی له تاوان» و «فاطمه سعیدی» و «نامق خدایار» از شهرستان مریوان تعلق گرفت.

هیات داوران جایزه برگزیده طراحی صحنه را نیز در این بخش به طراحی صحنه نمایش «حس خوب رقابت غیرسالم» و «مهدی حبیبی» از ملایر اهدا کرد.

در بخش بازیگری جایزه ویژه هیات داوران به دلیل هماهنگی و ارائه صحیح از درک نقش و استفاده درست از بدن، به گروه بازیگران نمایش «حایات» از شهرستان مرند اهدا کرد.

هیات داوران جشنواره، جایزه بهترین بازیگر نقش زن را به «نرگس خاک کار» برای ایفای نقش در نمایش «حس خوب رقابت غیرسالم» از ملایر اهدا کرد و جایزه نقش دوم و سوم به ترتیب به «مرجان قاسمی» برای نمایش «یک بشقاب خرما برای ترحیم» از دهلران و «پرنیان گودرزی» برای بازی در نمایش «رابطه» از تهران اهدا کرد.

جایزه هیات داوران در بخش خردسال نیز به «ساناز رخشانی» بازیگر نقش «ذات انسان در طبیعت» از مریوان تعلق گرفت.

در بخش بهترین بازیگر مرد نهمین جشنواره تئا‌تر خیابانی مریوان به «مسعود روستا» برای نمایش «حس خوب رقابت غیرسالم» تعلق گرفت و رتبه دوم و سوم به ترتیب به «مصطفی کولیوندی» در نمایش «یک بشقاب خرما برای ترحیم» از دهلران و «محمد زارع‌زاده» برای بازدید از نمایش «ای روزگار» از شهرستان سقز تعلق گرفت.

در بخش طرح و ایده، رتبه اول به «عزیز زادفر» برای نمایش «تابوتی له تاوان» از شهرستان مریوان و به ترتیب رتبه‌های دوم و سوم به «سوران حسینی» نویسنده نمایش «ذات انسان در طبیعت» از مریوان و «سعید خیرالهی» برای نمایش «یک بشقاب خرما برای ترحیم» از دهلران تعلق گرفت.

در بخش کارگردانی به ترتیب رتبه‌های اول، دوم و سوم به «مهدی حبیبی» برای نمایش «حس خوب رقابت غیرسالم» از ملایر، «عزیز زادفر» برای نمایش «تابوتی له تاوان» و «مهدی صالح یار» برای نمایش «حایات» از شهرستان مرند تعلق گرفت.

جایزه ویژه هیات داوران نهمین جشنواره بین المللی تئا‌تر خیابانی مریوان نیز به گروه تئا‌تر کانی و نمایش» آنتی گونه «از شهرستان بوکان تعلق گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز