خبرگزاری کار ایران

معاون توسعه منابع انسانی استاندار کردستان:

فرهنگ و هنر صلح و امنیت را پایدار می‌کند

asdasd
کد خبر : ۲۱۵۱۸۸

معاون مدیریت و توسعه منابع انسانی استاندار کردستان گفت: فرهنگ و هنر صلح و امنیت را پایدار می‌کند و آرامش و نوع دوستی را برای انسان‌ها به ارمغان می‌آورد.

معاون مدیریت و توسعه منابع انسانی استاندار کردستان گفت: فرهنگ و هنر صلح و امنیت را پایدار می‌کند و آرامش و نوع دوستی را برای انسان‌ها به ارمغان می‌آورد.

به گزارش ایلنا از کردستان، حسین فیروزی در حاشیه تماشای چند اجرای تئا‌تر خیابانی مریوان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: زندگی با فرهنگ و هنر معنا و مفهوم بهتری پیدا می‌کند.

وی از جشنواره بین المللی تئا‌تر خیابانی مریوان به عنوان رویداد بزرگ فرهنگی کشور نام برد و تاکید کرد: در اجراهای این جشنواره توجه بیشتری به مسایل انسانی شود و برخی مسایل اساسی زندگی را به مردم یادآوری نمایند.

فیروزی گفت: مردم جامعه به دلیل مشغله و گرفتاری‌های زندگی ممکن است برخی موضوعات را فراموش کنند که این جشنواره می‌تواند در قالب تولیدات، این مسایل را به مردم یادآوری کند.

وی پیام جشنواره امسال را صلح و آشتی دانست و گفت: حتما زندگی با فرهنگ و هنر و تولیدات این بخش، صلح و آشتی را بیش از پیش پایدار می‌کند.
فیروزی با تاکید بر اینکه تولیدات جشنواره تئا‌تر خیابانی باید برای عموم جامعه باشد گفت: تئا‌تر خیابانی باید بتواند با آحاد جامعه ارتباط برقرار کند و از این طریق پیام خود را به مردم برساند.

معاون استاندار کردستان، انسان امروز را بیش از هر زمان دیگری نیازمند اخلاق دانست و گفت: متاسفانه امروز به دلایل مختلفی اخلاق در دنیا کمرنگ شده و با زبان هنر می‌توان نقش اخلاق را در زندگی افراد پر رنگ‌تر کرد.

فیروزی همچنین صلح و آشتی را از دیگر نیازهای جوامع در قرن بیست و یکم دانست و افزود: امروز از جانب قدرت مندان و زورمندان، صلح و آشتی در دنیا به خطر افتاده است و نفس‌های صلح به شمارش افتاده است.
وی در ادامه سخنان خود با قدردانی از بانیان برگزاری جشنواره تئا‌تر خیابانی مریوان، گروه‌های مختلف داخلی و خارجی و داوران، رویکرد دولت از جمله مدیران و استاندار کردستان را حمایت از تولیدات فرهنگی و کارهای فرهنگی و هنری دانست.

وی گفت: بخش مهمی از برنامه توسعه همه جانبه کشور که در دستور کار دولت است مربوط به فرهنگ و هنر است که زمینه توسعه در سایر بخش‌ها را نیز مهیا می‌کند.

معاون استاندار کردستان، واگذاری امور فرهنگ به متولیان اصلی که فرهنگیان و هنرمندان کشور هستند را در دستور کار دولت دانست و گفت: کار دولت در این زمینه تسهیل‌گری است و در کردستان هم سیاست استاندار و مجموعه مدیران بر این اساس است که کار را به متولیان اصلی و صاحبان فرهنگ و هنر واگذار کنند.

فیروزی اظهار کرد: مجموعه دولت کار تسهیل‌گری را انجام می‌دهد و بخشی مربوط به اعتبارات است که تلاش شده متناسب با اعتبارات استان، به این حوزه نیز توجه ویژه شود.

وی با اشاره به اینکه افزایش اعتبارات فرهنگی و هنری در سال ۹۳ از مهم‌ترین محور‌ها بود که عملیاتی شد، گفت: اعتبارات همه حوزه‌ها در استان کردستان امسال بین ۱۲ تا ۱۳ درصد افزایش داشت اما اعتبارات حوزه فرهنگ و هنر ۵۳ درصد افزایش یافت.

فیروزی افزود: همچنین در زمینه سازی برای فعالیت بهتر با تسهیل‌گری در زمینه مجوز‌ها و همکاری سیستم ادارات با متولیان فرهنگ و هنر از دیگر برنامه‌های دولت در این حوزه است.

وی اضافه کرد: در نیمه اول امسال تا امروز کارهای عمده‌ای در استان در حوزه فرهنگ و هنر انجام شده و از نسبت به گذشته از رشد چشمگیری برخوردار بوده است و این شاخص خوبی برای حمایت دولت از حوزه فرهنگ و هنر است.

فیروزی از تلاش‌های اصحاب رسانه در کمک به حوزه فرهنگ و هنر و انعکاس کمی و کاستی‌ها و نقاط قوت تشکر کرد و گفت: انجام کارهای بهتر با همراهی خبرنگاران می‌سر است و خبرنگاران برای تقویت فرهنگ و هنر استان این تلاشگری را باید با قوت بیشتری ادامه دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز