خبرگزاری کار ایران

آیین پایانی یازدهمین جشنواره تئاتر کردی سقز

کد خبر : ۲۰۴۸۷۵

این جشنواره با حضور گروه‌هایی از استان‌های آذربایجان غربی، خراسان رضوی، کرمانشاه و کردستان و همچنین سلیمانیه عراق از ۱۸ تا ۲۲ شهریور در سقز برگزار شد.

آیین پایانی یازدهمین جشنواره سراسری تئا‌تر کردی سقز با حضور استاندار کردستان، امام جمعه سقز، مدیران شهرستان و جمع کثیری از مردم و هنرمندان سقزی برگزار شد.

به گزارش ایلنا، این جشنواره با حضور گروه‌هایی از استان‌های آذربایجان غربی، خراسان رضوی، کرمانشاه و کردستان و همچنین سلیمانیه عراق از ۱۸ تا ۲۲ شهریور در سقز برگزار شد.

در پایان این جشنواره و براساس رای هیات داوران جایزه بخش بروشور به نمایش «سرودی سه د هه زار ئوفیلیای ئه ویندار» به باران محمد رضایی از مهاباد اهدا شد و هیات داوران جایزه بخش نور این جشنواره را نیز به نمایش «سه مایک بو گه رانه وهٔ بوکه کان» اثر فاتح بادپروا از مریوان تقدیم کرد.

در بخش موسیقی نیز جایزه نخست هیات داوران به شورش ماملی از مهاباد برای نمایش «سرودی سه د هه زار ئوفیلیای ئه ویندار» و رتبه دوم را نیز به شهرام علی محمدی برای نمایش «با ده نگ نازار و گاوه رو له ژیر سرم بیت» اختصاص یافت.

در بخش طراحی لباس نیز هیات داوران فرشته کریمی را برای طراحی نمایش «هه لو» از سقز انتخاب کردند.

هیات داوران این جشنواره همچنین در بخش طراحی صحنه امید خاکپور از مهاباد برای اثر «سرودی سه د هه زار ئوفیلیای ئه ویندار» را شایسته رتبه اول و فاتح بادپروا از مریوان را برای نمایش «سه مایک بو گه رانه وهٔ بوکه کان» شایسته رتبه دوم دانست.

در بخش نمایشنامه نویسی نیز هیات داوران ناصر نیکبخت را برای نمایش «با ده نگ نازار و گاوه رو له ژیر سرم بیت» حائز رتبه اول دانست و رتبه‌های دوم و سوم را نیز به ترتیب به طریفه کریمیان از مریوان برای نمایش «سه مایک بو گه رانه وهٔ بوکه کان» و نمایش «گرایلی» از قوچان اهدا کرد.

هیات داوران جشنواره تئا‌تر کردی سقز در بخش بازیگری زن رتبه اول را به لیلا مولودی از مهاباد برای نمایش «سرودی سه د هه زار ئوفیلیای ئه ویندار»، رتبه دوم را به دنیا گفتاری از مریوان برای نمایش «سه مایک بو گه رانه وهٔ بوکه کان» و رتبه سوم را نیز به سمیه رحیمی از سنندج برای نمایش «با ده نگ نازار و گاوه رو له ژیر سرم بیت» اختصاص داد.

در بخش بازیگری مرد نیز داریوش رفعتی از سقز برای نمایش «کریو هٔ خوله می‌شی ئه سپان ئاسمان» رتبه اول را کسب کرد، مقام دوم به هیمن عثمانی برای بازی در نمایش «گیلگه میش» و مقام سوم به موسی حق پرست برای نمایش گرایدی از قوچان اختصاص یافت.

در بخش کارگردانی فاتح بادپروا از مریوان برای نمایش «سه مایک بو گه رانه وهٔ بوکه کان» اول شد و رتبه‌های دوم و سوم نیز به ترتیب به امید خاکپور از مهاباد برای نمایش «سرودی سه د هه زار ئوفیلیای ئه ویندار» و رحیم عبدالرحیم‌زاده از بوکان برای نمایش «گیلگه می‌ش» اختصاص یافت.

هیات داوران این جشنواره همچنین از بازیگران خردسال این جشنواره اشکان عبدیانی، رضا رحمانی، هستی تبریزی، هلیا نجفی و رویا رفعتی تقدیر ویژه کرد.

دو نمایش بخش ویژه این جشنواره شامل «سالی نامو بون» اثر گوران علی کریم از سلیمانیه و «گوی له دوایین وشه کان بگره» اثر مرتضی اسدی مرام از هرسین از سوی هیات داوران مورد تقدیر قرار گرفت.

به انتخاب هیات داوران دو اثر «سرودی سه د هه زار ئوفیلیای ئه ویندار» اثر امید خاکپور از مهاباد و نمایش «سه مایک بو گه رانه وهٔ بوکه کان» اثر فاتح بادپروا از مریوان به جشنواره تئا‌تر فجر راه یافتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز