خبرگزاری کار ایران

نماینده مریوان و سروآباد در گفت وگو با ایلنا:

بستر اشتغال جوانان کردستانی باید مهیا شود

asdasd
کد خبر : ۱۹۶۵۶۱

نرخ بیکاری کردستان بیش از ۲۸ درصد است که بخش عمده این مشکل فراهم نبودن زیرساخت‌های توسعه در استان است.

نماینده مردم شهرستانهای مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت ایجاد بستر مناسب اشتغال برای جوانان کردستانی تاکید کرد و گفت: جوانان بیکار و تحصیلکرده استان در انتظار نگاه مدبرانه رئیس جمهور برای ایجاد شغل هستند.

امید کریمیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در سنندج اظهار داشت: بیکاری در حالی در زمره اصلیترین مشکلات کردستان محسوب می‌شود که سال به سال نیز آمار بیکاران در این استان افزایش چشمگیری پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه آخرین آمار از وضعیت اشتغال در استان نگران‌کننده است، گفت: در حال حاضر نرخ بیکاری کردستان بیش از ۲۸ درصد است که بخش عمده این مشکل فراهم نبودن زیرساخت‌های توسعه در استان است.

کریمیان تصریح کرد: مسئولان باید نرخ واقعی بیکاری استان را مشخص کنند و بر اساس واقعیات موجود، گزارشی واقعی و قابل دفاع به مردم و دولت ارائه دهند.

نماینده مریوان و سروآباد با ابراز تاسف از محرومیت‌هایی که در استان وجود دارد، گفت: متاسفانه آمار‌ها و شعارهایی که مسئولان می‌دهند، هیچ‌کدام واقعیت ندارد و استان ما در خیلی از بخش‌ها عقب است.

عضو مجمع نمایندگان استان بیان داشت: بزرگ‌ترین مشکل جوانان امروز نبود اشتغال مناسب و درآمد کافی است که موجب پیدایش مشکلات دیگر شده است.

وی افزود: افزایش طلاق و اعتیاد جوانان به دلیل بیکاری و مشکلات اجتماعی، برای جوانان استان یک زنگ خطر است که مسئولان باید هر چه سریع‌تر در این زمینه چاره اندیشی کنند.

کریمیان با بیان اینکه به اشتغال استان توجهی نمی‌شود، گفت: از رئیس جمهور درخواست داریم به وضعیت اشتغال جوانان استان رسیدگی کنند.

وی با انتقاد شدید از وعده‌های مکرر عنوان شده از سوی دولت برای رفع معضل بیکاری و ایجاد اشتغال در کردستان یادآور شد: مردم استان کردستان در تمام صحنه‌ها در کنار نظام و مسئولان بوده‌اند و امروز نوبت مسئولان است که دین خود را به این مردم ادا کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: متاسفانه کردستان در اکثر شاخص‌های توسعه‌ در رده‌های آخر کشور قرار دارد و این نیاز به توجه ویژه و اختصاص اعتبارات کلان برای جبران عقب‌ماندگی‌ها دارد.

کریمیان در پایان سخنانش برطرف شدن مشکلات اقتصادی کشور را مستلزم جدیت و تحرک تمام دولت و مجلس دانست و گفت: این دو دستگاه باید به طور هماهنگ وارد میدان خدمت به مردم شوند تا با وحدت، همدلی و برنامه ریزی صحیح و دقیق از این چالش عبور کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز