خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می دهد؛

تردد وسایل نقلیه سنگین در مریوان تهدیدی جدی برای مردم

asdasd
کد خبر : ۱۷۵۸۴۵

مریوان یک شهری توریست پذیر و گردشگری است و تردد ماشین های سنگین حامل بار در داخل شهر نه تنها باعثاز بین رفتن زیرساخت های موجود می شود بلکه با چهره زیبای آن هم خوانی نداشته و باعثایجاد یک سری ناهنجاری خواهد شد.

تردد خودروهای سنگین در داخل و خارج از شهر با توجه به اینکه یکی از مهمترین مرزهای غرب کشور است, معضل اساسی این منطقه محسوب می شود و به عنوان تهدیدی چندین ساله برای جان مردم، همچنان به قوت خود باقی مانده است.

مردمان و ساکنان این شهرستان سال های سال است که رؤیای رسیدن به جاده کنار گذر را در افکار خود می پروراندند.

امروزه پس از گذشت قریب به بیست سال از ایجاد این طرح بعد از اینکه اولین خاک های این جاده با ماشین آلات سنگین اداره راه و شهرسازی این شهرستان برداشته شد این رؤیای چندین ساله به حقیقت نزدیک شده است که همزمان با شروع فعالیت های اجرایی برای به تحقق رساندن این پروژه عظیم ملی، برخی از ویژگی های اجرایی این طرح اعلام شد.

فرماندار شهرستان مریوان در این باره به ایلنا گفت: این جاده به طول ۳.۲ کیلومتر است که از سمت ورودی جاده مریوان سنندج به شهر شروع شده و تا انتهای میدان ملا بیسارانی ادامه خواهد داشت و دو مسیر میدان ملا بیسارانی و سه راهی نی را به هم متصل می کند.

محمد فلاحی افزود: اجرای طرح جاده کنار گذر مریوان به منظور تغییر مسیر تردد خودروهای سنگین مرز باشماق مریوان که در حال حاضر از جاده های داخل این شهر برای تردد استفاده می کنند به حاشیه این شهر است.

وی تصریح کرد: با در نظر گرفتن این نکته که مریوان یک شهری توریست پذیر و گردشگری است و تردد ماشین های سنگین حامل بار در داخل شهر نه تنها باعثاز بین رفتن زیرساخت های موجود می شود بلکه با چهره زیبای آن هم خوانی نداشته و باعثایجاد یک سری ناهنجاری خواهد شد از این رو داشتن جاده کنارگذر از تردد کامیون ها و حجم سنگین ترافیک جلوگیری و آن را به بیرون از شهر هدایت کند امری بسیار مهم و اجتناب ناپذیر است.

فلاحی بیان داشت: تردد ماشین های سنگین در داخل جاده های شهری مریوان باعثشده بود که حجم بار ترافیک این شهر بسیار زیاد شده و همچنین باعثایجاد تصادف شود و این امر ایمنی شهروندان را با خطری جدی مواجه می سازد.

وی ادامه داد: این پروژه با هدف حل معضلات ترافیک عبوری شهر و با رعایت الزامات زیست محیطی، گردشگری و اقتصادی شکل گرفته است.

وی عنوان کرد: شهرستان مریوان با فعالیت مرز رسمی باشماق به یکی از مسیرهای پر تردد حمل و نقل در غرب کشور تبدیل شده است و نزدیکی آن با مرز بانه نیز بر اهمیت آن افزوده و این مسائل لزوم تقویت زیرساخت های موجود را دوچندان کردهاست.

فرماندار مریوان خاطرنشان کرد: امیدواریم با همکاری ادارات خدمات رسان از جمله راه و شهرسازی و شهرداری بتوان پروژه ایجاد جاده کنارگذر را در زودترین زمان ممکن به بهره برداری رساند.

وی در پایان سخنانش یادآور شد: خوشبختانه در راستای تسهیل تردد در مرز باشماق نسبت به تعریض ادامه جاده این مسیر اقداماتی انجام شده که امید است در آینده ای نه چندان دور روکش آسفالت این جاده نیز شروع شود.

لازم به ذکر است که در جاده های مریوان روزانه بین ۷۰۰ الی ۱۲۰۰ دستگاه خودرو سنگین در حال تردد هستند که همین امر باعثشده بود که امنیت رانندگان و شهروندان در هنگام تردد از جاده مواصلاتی مریوان به مرز باشماق و همچنین جاده های درون شهر با خطری جدی مواجه شود که اداره راه و شهرسازی این شهرستان با عریض کردن عرض این جاده باعثایجاد دید بیشتر برای رانندگان در حال تردد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز