خبرگزاری کار ایران

شهردار زرینه:

زرینه ظرفیت بالایی در ورزش‌های زمستانی دارد

asdasd
کد خبر : ۱۷۲۱۸۹

زرینه یکی از سردترین و مرتفع‌ترین شهر ایران است. / با هماهنگی اعضای شورا در سال جاری فضای سبز شهر زرینه را از ۱۲ هزار مترمربع به ۱۷ هزار نزدیک کرده ایم.

شهردار زرینه اوباتو اظهار داشت: زرینه از ظرفیت بالایی در ورزش‌های زمستانی برخوردار است که می‌توان از این پتانسیل برای میزبانی رویدادهای مهم ملی و بین المللی استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ناصح محمدخانی در جمع خبرنگاران استان در شهر زرینه اوباتو اظهار داشت: زرینه یکی از سرد‌ترین و مرتفع‌ترین شهر ایران است.

وی با بیان اینکه عنوان نگین برفی ایران برای این شهر انتخاب شده است، تصریح کرد: به علت شرایط اقلیمی خاص زرینه و چهار پارام‌تر مهم ارتفاع بارش برف، میانگین بارش برف، تعداد روزهای یخبندان و تعداد روزهای برفی، این عنوان بهترین نام برای شهر زرینه است.

محمدخانی این ظرفیت را فرصتی برای توجه به ورزش‌های زمستانی همچون اسکی دانست و افزود: علاوه بر این ورزش، تلاش می‌کنیم حداقل پروژه پیست اتومبیلرانی رالی را نیز در سال‌جاری در شهر زرینه اجرایی کنیم.

وی در ادامه سخنانش از کاشت یک هزار و ۶۲۰ اصله نهال مثمر دراین شهر طی سال‌جاری خبر داد و گفت: با هماهنگی اعضای شورا در سال جاری فضای سبز شهر زرینه را از ۱۲ هزار مترمربع به ۱۷ هزار نزدیک کرده‌ایم.

شهردار زرینه همچنین از تعامل سازنده شورا و شهرداری خبر داد و گفت: این تعامل منجر به موفقیت‌هایی شد که در ‌‌نهایت تمجید مدیران استان را در پی داشت.

وی در ادامه به مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته شهرداری و شورا این شهر طی ۸ ماه گذشته اشاره کرد و گفت: احداثو راه‌اندازی دفتر شورا، تحویل گرفتن سالن ورزشی، راه‌اندازی کتابخانه شهر زرینه با حمایت انجمن حامی و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، احداثرفیوژ ورودی جایگاه سی‌ان‌جی و ساخت میدان وحدت با فضاسازی رنگی، بخشی از این برنامه‌ها بوده است.

محمدخانی یادآور شد: تملک ساختمان‌های در مسیر تعریض و بازگشایی، احداث۱۵ هزار مترمربع فضای سبز و ایجاد چهار پارک محله‌ای در داخل شهر، غرس ۳ هزار نهال در سطح فضاهای شهر، خرید مبلمان شهری به منظور زیباسازی شهری، شن‌ریزی تمام معابر شهری در شهرک‌های تازه تأسیس، جدول‌گذاری، سنگ‌فرش و آسفالت در سطح شهر بخشی دیگر از اقدامات شهرداری طی این مدت بوده است.

وی جذب سرمایه‌گذار برای ایجاد وسایل شهربازی در سایت پارک شهرداری و احداثبازار با کمیته امداد به صورت مشارکتی، راه‌اندازی سایت شهرداری و شورای اسلامی شهر، ایجاد و احداثایستگاه تاکسی، احداثنمازخانه در مسیر جاده اصلی و تزانزیتی بلوار امام شافعی، لکه‌گیری معابر سطح شهر و ایجاد سرعت‌گیرهای مهم در تقاطع خیابان‌ها را بخشی دیگر از این اقدامات عنوان کرد.

شهردار زرینه نصب علائم راهنمایی و رانندگی به صورت ال‌ای‌دی در مسیر خیابان‌های اصلی و بلوار امام شافعی، مسطح و آماده‌سازی آب شفابخش زرینه برای مطرح کردن به عنوان پایگاه گردشگری، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و برگزاری مسابقات فوتسال در ایام دهه فجر در بخش کرفتو را از دیگر فعالیت‌های شهرداری زرینه طی ۸ ماه گذشته ذکر کرد.

وی تعامل، همکاری و مشارکت با شهروندان، بهره‌گیری از نظرات آن‌ها، برگزاری نخستین جلسه شورای فرهنگ عمومی در شهر زرینه، ایجاد مؤسسه فرهنگی هنری در این شهر، برگزاری مراسم گرامیداشت مقام مادر و نمایشگاه عکس برای نخستین بار را بخش پایانی اقدامات طی این مدت عنوان کرد.

محمدخانی با اشاره به برگزاری شورای نامگذاری معابر شهری، اولویت این نامگذاری‌ها را استفاده از نام شهدای شاخص استانی و بومی و شخصیت‌های مشهور منطقه‌ای عنوان کرد.

شهردار زرینه با بیان اینکه تشکیل هیئت‌های ورزشی بخشی دیگر از اقدامات ما بوده است یاداورشد: در حال حاضر ۳ هیئت کبدی، فوتسال و موی‌تای در بخش آقایان در زرینه راه‌اندازی شده است.

محمدخانی در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: با اجرای این برنامه‌ها در ۲۲ بهمن سال ۹۲ عنوان شهردار بر‌تر و نمونه استان برای زرینه کسب شد و در زمان سفرهای نوروزی امسال نیز به عنوان تلاشگر و مسئول بر‌تر شهرستان دیواندره لوح تقدیر دریافت کردیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز