خبرگزاری کار ایران

آثار هزاره نخست پیش از میلاد در موزه سنندج رونمایی شد

asdasd
کد خبر : ۱۶۸۷۹۱

۴۰ اثر باستانی زرین، سیمین، سفال، عاج و مفرغ شامل پلاک، سینی، دستبند، سینه‌ریز طلایی، مجموعه سنجاق‌های طلایی و برخی اشیاء دیگر از موزه ملی به موزه سنندج منتقل شده اند / این آثار باستانی، مربوط به تپه باستانی زیویه است.

به مناسبت هفته میراثفرهنگی، آثاری از هزاره نخست پیش از میلاد که از موزه ملی ایران به موزه سنندج انتقال داده شده است، رونمایی شد.
به گزارش خبرنگار ایلنا در سنندج، معاون اداره‌کل میراثفرهنگی کردستان امروز یکشنبه در مراسم رونمایی از این آثار به خبرنگاران استان در سنندج گفت: ۴۰ اثر باستانی زرین، سیمین، سفال، عاج و مفرغ شامل پلاک، سینی، دستبند، سینه‌ریز طلایی، مجموعه سنجاق‌های طلایی و برخی اشیاء دیگر از موزه ملی به موزه سنندج منتقل شده‌اند.
علی آذرشب با بیان اینکه این آثار باستانی، مربوط به تپه باستانی زیویه است، تصریح کرد: این آثار از یک فرهنگ غنی و هنر بزرگ نشات گرفته است که ظرافت و نقوش عاج‌های زیویه و عاج‌های حسنلو در هیچ جای دنیا دیده نشده است.
وی با اشاره به اینکه این آثار به طور معمول در خزانه موزه ملی نگهداری می‌شوند، گفت: تنها برای نمایش‌های ویژه‌ای همچون نمایش در موزه سنندج این آثار از خزانه خارج می‌شوند و تا آن هنگام در معرض دید عموم قرار ندارند.
آذرشب قدیمی‌ترین آثار تاریخی در این موزه را مربوط به دوره پارینه‌سنگی عنوان کرد و گفت: این آثار مربوط به شهرستان‌های کامیاران و سروآباد است که بعد از کشف به منظور حفظ و نگهداری در موزه سنندج جانمایی شده‌اند.
معاون اداره‌کل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: این آثار از امروز به مدت یک ماه در موزه سنندج به نمایش عموم در می‌آید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز