خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کتابخانه های عمومی کردستان تاکید کرد:

ضرورت حمایت مسئولان از کتابخانه‌های عمومی در کردستان

asdasd
کد خبر : ۱۶۳۹۳۳

در حال حاضر زیربنای مجموع کتابخانه‌های عمومی نهادی در استان کردستان بالغ بر ۲۰ هزار متر مربع است. / حمایت از این نهاد فرهنگی که در راستای ارتقای سطح بصیرت و آگاهی در جامعه فعالیت می کند امری ضروری است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان بر لزوم توسعه زیربنای کتابخانه‌های عمومی تاکید کرد و گفت: ساخت کتابخانه‌های جدید نیازمند حمایت مسئولان است.

به گزارش ایلنا، اسماعیل احمدی ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: توسعه فرهنگی در گرو ساخت و راه اندازی مکان‌های فرهنگی است.

وی تصریح کرد: هم اکنون شش کتابخانه عمومی با زیربنای ۲۲ هزار متر مربع در استان کردستان آماده احداثاست که متاسفانه به دلیل نبود اعتبار عملیات اجرایی ساخت آن‌ها شروع نشده است.

احمدی افزود: با ساخت و راه اندازی این تعداد کتابخانه زیربنای کتابخانه‌های عمومی در استان کردستان به ۴۲ هزار مترمربع می‌رسد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان میانگین فضای کتابخانه‌ای در استان به ازای هر یکصد نفر را ۱.۳۴ متر مربع عنوان کرد و افزود: در حال حاضر زیربنای مجموع کتابخانه‌های عمومی نهادی در استان کردستان بالغ بر ۲۰ هزار متر مربع است.

وی عنوان کرد: شاخص سرانه زیربنای فضای کتابخانه‌ای در کشور چهار متر مربع است که امیدواریم با ساخت و راه اندازی کتابخانه‌های جدید این فاصله کاهش یابد.

احمدی گفت: بر اساس سند چشم انداز نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در سال ۱۴۰۴ باید میانگین زیربنای فضای کتابخانه‌های عمومی به هشت متر مربع به ازای هر یکصد نفر برسد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان ساخت و راه اندازی کتابخانه مرکزی را از مهم‌ترین نیازهای فرهنگی استان ذکر کرد و گفت: زمین مورد نیاز برای ساخت این کتابخانه مهیا شده است اما اعتباری برای ساخت آن وجود ندارد.

وی خواستار حمایت مسئولان از کتابخانه‌های عمومی شد و گفت: حمایت از این نهاد فرهنگی که در راستای ارتقای سطح بصیرت و آگاهی در جامعه فعالیت می‌کند امری ضروری است.

وی با اشاره به نقش مهم خیرین در توسعه کشور، یاداور شد: خیرین می‌توانند با ورود به این حوزه زمینه‌های توسعه فرهنگی استان را بیش از پیش فراهم کنند.

احمدی در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: اهدای زمین برای ساخت کتابخانه عمومی و حمایت مالی و معنوی از این نهاد فرهنگی از ضرورت‌های فرهنگی استان کردستان است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز