خبرگزاری کار ایران

در ۱۱ ماهه سالجاری صورت گرفت؛

کاهش ۳ درصدی شکایات مردمی در کردستان

asdasd
کد خبر : ۱۵۲۲۲۸

تعداد ۵ هزار و ۶۰۰ فقره پرونده شامل ۵۲ درصد تخلف که عمدتا شامل گرانفروشی، کم فروشی، عدم درج قیمت و… بوده تشکیل و جهت رسیدگی و صدور رای به شعب تعزیرات حکومتی ارسال شد.

ایلنا: معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان گفت: طی ۱۱ماهه سالجاری تعداد شکایات مردمی از واحدهای تولیدی و توزیعی سطح استان کردستان به میزان ۳درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.
به گزارشس " ایلنا "، " دهقان " اظهار داشت: در یازده ماهه امسال ۴ هزار و ۶۳۷ مورد شکایت به صورت تلفنی(تلفن ۱۲۴) حضوری و مکاتبه ای به ادارات صنعت، معدن و تجارت شهرستانهای تابعه استان واصل شده است.
وی تصریح کرد: از این تعداد تخلف یک هزار و ۸۸۵ مورد شکایت محرز، ومراتب جهت رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵درصد افزایش را نشان می دهد.
دهقان افزود: طی برگزاری طرح نظارتی پایش بازار کالا و خدمات ویژه نوروز ۹۳تلفن ۱۲۴در ساعات غیر اداری و روزهای تعطیل آماده دریافت شکایات شهروندان عزیز و مسافرین محترم نوروزی است وبه منظور تسریع در رسیدگی به شکایات اکیپ های بازرسی بلافاصله شکایات دریافتی را بررسی خواهند نمود.
هوشمندتر شدن فعالیت های بازرسی و نظارت در سال ۹۲
معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان در ادامه سخنانش افزود: طی یازده ماهه سال ۹۲ و با هوشمندتر کردن بازرسی ها در سطوح مختلف تعداد ۱۰۳ هزار و ۳۴۷ واحدصنفی وغیر صنفی در بخشهای مختلف توزیعی، خدمات فنی و تولیدی مورد بازرسی قرار گرفت.
دهقان گفت: در این مدت زمانی تعداد ۵ هزار و ۶۰۰ فقره پرونده شامل ۵۲ درصد تخلف که عمدتا شامل گرانفروشی، کم فروشی، عدم درج قیمت و… بوده تشکیل و جهت رسیدگی و صدور رای به شعب تعزیرات حکومتی ارسال شد.
وی با تاکید بر اینکه در برخی از این پرونده‌ها بیش از یک مورد تخلف انجام شده است، تصریح کرد: تعداد پرونده های متشکله ۱۸درصد و تعداد تخلفات کشف شده ۱۴درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته که نشان از فعالیت های بیشتر بازرسان این سازمان در سطح بازار کالا و خدمات است.
معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان خاطرنشان کرد: ارزش ریالی پرونده های متشکله در یازده ماهه سال ۹۲بالغ بر ۳۹ میلیارد ریال است.
دهقان در پایان سخنانش یادآور شد: شهروندان محترم می توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف واحدهای صنفی اعم از کم فروشی، گرانفروشی، عدم درج قیمت و… واحدهای مختلف صنفی مراتب را با شماره تلفن ۱۲۴ و یا بامراجعه به ادارات تابعه در شهرستانها و در مرکز استان به سازمان صنعت، معدن و تجارت مراجعه نموده و موارد تخلف را گزارش نمایند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز