خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری کردستان:

جرائم و مفاسد، پیشرفت جوامع را مختل می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۵۱۰۸۰

روحانیون و کارشناسان عرصه دینی با هدف کاهش جرم و فرهنگ سازی در جامعه با محوریت نگرش اصلاحی و اجتماعی، باید در صدد شناسایی آسیب های اجتماعی و بررسی و علل وقوع جرم در جامعه باشند.

ایلنا: رئیس کل دادگستری استان کردستان گفت: جرائم و مفاسد پیشرفت جوامع را مختل می‌کند و باید از طریق کارهای پیشگیرانه و پیوند عمیق با نسل جوان جامعه را اصلاح کرد و از بزهکاری بدور و مصون داشت.
به گزرش خبرگزاری ایلنا از سنندج، علی اکبر گروسی در یازدهمین جلسه شورای پیشگیری از جرم استان کردستان که با موضوع بهره گیری از ظرفیت‌های مردمی در پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی برگزار شد گفت: اسلام و احکام الهی عامل تقویت ایمان و معنویات است که در آیات متعدد قرآن بر آن تاکید شده است.
وی افزود: اعتقادات و آموزه‌های دینی نقش بسیار موثری در پیشگیری از وقوع جرم وتحقق سلامت اجتماع دارد و اجرای حدود الهی و تعزیرات در کنار سایر اقدامات فرهنگی نقش بازدارنده‌ای در این زمینه ایفا می‌کند.
گروسی تصریح کرد: روحانیون به عنوان یکی ازمروجین سلامت اجتماعی در جهت تحکیم بنیان خانواده نقش مهمی در جامعه دارند و باید امر به معروف و نهی از منکر را سرلوحه قرار دهند.
رئیس کل دادگستری کردستان با تاکید بر دقت در اجرای شیوه‌های امر به معروف و نهی از منکر گفت: روحانیون و کار‌شناسان عرصه دینی با هدف کاهش جرم و فرهنگ سازی در جامعه با محوریت نگرش اصلاحی و اجتماعی، باید در صدد شناسایی آسیب‌های اجتماعی و بررسی و علل وقوع جرم در جامعه باشند.
وی خاطرنشان کرد: دست اندرکاران پس از شناسایی عوامل بزه کاری باید راه حل‌ها را به شیوه عملی وبه نحو مقتضی اعلام نمایند.
گروسی در پایان سخنانش با اشاره به نقش بسیار مهم مساجد به عنوان یک کانون مذهبی درزمینه پیشگیری از وقوع جرم یادآور شد: می‌توان با جذب جوانان به مساجد و تفهیم معارف دینی و تحکیم مبانی اعتقادی آنان جلوی وقوع بسیاری از جرائم در جامعه را گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز