خبرگزاری کار ایران

کارشناس گردشگری میراثفرهنگی کردستان:

معرفی جاذبه‌های گردشگری کردستان در کشورهای خارجی افزایش می‌یابد

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۷۴۵

استان کردستان با توجه به پتانسیل‌های مختلف گردشگری در زمینه‌های طبیعت گردی، گردشگری سلامت، زیارتی، تاریخی، ورزشی و فرهنگی به شدت نیازمند برگزاری جشنواره‌ها و نمایشگاههای مختلف است.

ایلنا: کار‌شناس گردشگری اداره کل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان گفت: با حضور در نمایشگاه‌های خارجی و جشنواره‌های خارجی می‌توان جاذبه‌های گردشگری کردستان را بیش از پیش معرفی کرد.
تیمور خالدی در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار ایلنا در سنندج اظهار داشت: صنعت گردشگری استان کردستان با اجرایی نمودن برنامه‌ها وارائه توانمندی‌های پیشنهاد شده در طی سال ۹۳ می‌تواند روند رو به رشدی در توسعه آن داشته باشد.
وی تصریح کرد: حضور در نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های داخلی در راستای معرفی توانمدی‌ها و پتانسیل‌های گردشگری استان می‌تواند گام بلندی برای جذب گردشگر به داخل استان از سراسرکشور و همچنین موجب معرفی فرهنگ و جاذبه‌های استان شود.
خالدی افزود: یکی دیگر از فعالیت‌هایی که موجب جذب گردشگر به استان خواهد شد جذب سرمایه گذار برای سرمایه گذاری در زمینه ایجاد تأسیسات گردشگری است.
وی ادامه داد: تبلیغات و اطلاع رسانی و معرفی جاذبه‌ها و پتانسیل‌های گردشگری کردستان در قالب چاپ بروشور، بنر، نقشه راهنمای گردشگری و تیزرهای تبلیغاتی، ساک دستی و سی دی و معرفی استان در بازارهای هدف گردشگری استان می‌تواند گام مثبتی را در جهت جذب گردشگر به داخل استان داشته باشد که می‌تواند زمینه توسعه اقتصادی استان را فراهم نماید.
خالدی بیان داشت: برنامه ریزی برای اجرای دوره‌ها و سمینارهای مختلف آموزشی مرتبط با گردشگری، آماده سازی و آموزش پرسنل شاغل در تأسیسات گردشگری اعم از واحدهای اقامتی، پذیرایی بین راهی، دفا‌تر خدمات مسافرتی، دهیاران روستاهای هدف گردشگری و تمامی دست اندکاران صنعت گردشگری می‌تواند موجب شکوفایی گردشگری و تسریع آن شود.
کار‌شناس گردشگری میراثفرهنگی کردستان به حضور در نمایشگاههای خارجی و جشنواره‌های خارجی نیز به عنوان یکی از ابزارهای مهم برای معرفی جاذبه‌های گردشگری استان اشاره کرد و گفت: این موضوع موجب ورود گردشگران و سرمایه گذاران خارجی از سایر کشور‌ها و همچنین موجب ورود ارز به کشور خواهد شد.
وی افزود: استان کردستان با توجه به پتانسیل‌های مختلف گردشگری در زمینه‌های طبیعت گردی، گردشگری سلامت، زیارتی، تاریخی، ورزشی و فرهنگی به شدت نیازمند برگزاری جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های مختلف است که مرتبط در شهرستان‌های استان به وی‍ژه در شهرستان‌های مرزی این موضوع محسوس باشد.
به گفته این مسئول، استان کردستان در راستای فعال سازی این بخش مهم و اقتصادی بی‌شک نیازمند حمایت‌ها و پشتیبانی دولتی به مثابه سایر کشورهای پیشرفته است.
خالدی همچنین به وضعیت نامناسب انجمن‌های گردشگری در سطح استان اشاره کرد و گفت: این انجمن‌ها حتی از حداقل امکانات بهره‌مند نیستند لذا حمایت از آن‌ها بهترین روش برای شناسایی نقاط ضعف و چالش‌های گردشگری استان با توجه به نحوه فعالیت عامه پسند و همگانی آن‌ها است.
وی در ادامه سخنانش به جمع آوری و آنالیز آمار دقیق گردشگران مقیم و ورودی استان اشاره کرد و افزود: اعلام این آمار‌ها به عنوان یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مسئولین استانی و کشوری بوده که همواره با نقص‌های زیادی روبروست و بر همین اساس طراحی و تعریف و نصب نرم افزار ویژه‌ای برای این امر مهم می‌تواند گامی موثر در راستای برنامه ریزی بهتر و صحیح‌تر برای توسعه گردشگری استان و به تبع کشور رافراهم سازد.
خالدی در پایان سخنانش خاطر نشان کرد: به منظور ثبات در ارائه خدمات مناسب به گردشگران نظارت یکی از رکن‌های مدیریتی است که می‌تواند از سوء استفاده‌های احتمالی و انحراف از مسیر اصلی گردشگری جلوگیری نماید لذا لزوم تهیه تجهیزات مناسب نظارتی و انجام مستمر این امر یکی از برنامه‌های در دست اقدام این اداره کل است.
وی یادآور شد: برای اجرایی نمودن برنامه‌های متنوع ۲ میلیارد و ۱۹۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است که درصورت تأمین آن در سطح استان توسط استانداری می‌توان به رشد صنعت گردشگری و اشتغال پایدار در این صنعت امیدوار بود.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز