خبرگزاری کار ایران

۲۰دی ماه سال جاری؛

فیلم روز هشتم در سنندج نقد و بررسی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۲۲۱

این فیلم محصول ۱۹۹۶ تولید مشترک فرانسه، بلژیک و انگلستان و یکی از بهترین روایت‌های سینمایی درباره انگاره‌های رفتار شناسی و جامعه شناختی حال حاضر در اکثر جوامع دنیاست.

ایلنا: رئیس حوزه هنری کردستان اظهار داشت: در ادامه سلسله نشست‌های نقد و بررسی آثار بر‌تر سینمای ایران و جهان، فیلم ˈروز هشتم ساخته ژاکو وان دورمل در سنندج مورد نقد و بررسی قرار می‌دهد.

امین مرادی ضمن اعلام این خبر به ایلنا گفت: نقد و بررسی این فیلم در راستای بالا بردن سطح توان فیلمسازان استان و تقویت نقاط قوت و آشنایی با روش کار فیلمسازان ۲۰ دی با حضور یکی از کار‌شناسان سینما و اساتید دانشگاهی در پردیس سینمایی بهمن سنندج نقد و بررسی می‌شود.
وی تصریح کرد: این فیلم محصول ۱۹۹۶ تولید مشترک فرانسه، بلژیک و انگلستان و یکی از بهترین روایت‌های سینمایی درباره انگاره‌های رفتار‌شناسی و جامعه‌شناختی حال حاضر در اکثر جوامع دنیا است.
مرادی افزود: روز هشتم جوایز متعددی را در جشنواره‌های مختلف از جمله جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد به دو بازیگر مرد این فیلم به صورت مشترک، کسب کرده است.
رئیس حوزه هنری استان کردستان یادآور شد: ژاکو وان دورمل کارگردان و فیلم نامه نویس روز هشتم با دقتی هوشمندانه و بیانی بی‌تکلف در این فیلم؛ زندگی انسان‌هایی که در اوج تظاهر و ریاکاری سعی در پوشاندن ضعف‌های شخصیتی خود دارند را روایت می‌کند.
مرادی در پایان سخنانش از عموم علاقه مندان، دانشجویان رشته‌های هنر، جامعه‌شناسی، علوم اجتماعی و سایر علاقه مندان دعوت کرد تا جهت دیدن این فیلم به پردیس سینمایی بهمن سنندج مراجعه کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز