خبرگزاری کار ایران

رئیس کتابخانه‌های عمومی قروه:

۳.۵ درصد جمعیت قروه عضو کتابخانه هستند

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۸۲۹

تعداد اعضای کتابخانه‌های عمومی در قروه چهار هزار و ۸۵۰ نفر است. / تلاش می‌کنیم در آینده‌ای نزدیک انجمن خیرین کتابخانه‌ساز شهرستان را تاسیس و خیرین را به سوی این نهاد فرهنگی دعوت کنیم.

ایلنا: رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان قروه گفت: در حال حاضر از جمعیت۱۳۶ هزار نفری شهرستان، ۳.۵ درصد عضو کتابخانه‌های عمومی هستند.

به گزارش ایلنا، جواد عباسی در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان قروه اظهار داشت: تعداد اعضای کتابخانه‌های عمومی در قروه چهار هزار و ۸۵۰ نفر است.

عباسی بیان کرد: شهرستان قروه دارای پنج باب کتابخانه عمومی و یک باب مشارکتی به مساحت هفت هزار و ۷۳۵ مترمربع است که سرانه فضای مطالعه برای هر نفر ۵ صدم سانتی‌متر است.

وی افزود: ۵۸ هزار و ۵۹۱ جلد کتاب نیز در این کتابخانه‌ها، برای علاقه‌مندان به مطالعه وجود دارد که به تناسب جمعیت، هر دو نفر از یک جلد کتاب بهره‌مند هستند.

عباسی با اشاره به سند راهبردی افق ۱۴۰۴ گفت: بر اساس این سند، تا پایان چشم‌انداز مطرح شده، باید ۳۵ درصد جمعیت ایران عضو کتابخانه‌های عمومی باشند و به ازای هر ۱۰۰ نفر هشت متر فضای مطالعه وجود داشته باشد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان قروه، افزود: در راستای اجرایی شدن این سند، باید توجه به منابع غیر درسی در برنامه‌های آموزشی لحاظ شده و توجه به مطالعه مفید در امر اوقات فراغت ارتقا یابد.

عباسی در ادامه با بیان اینکه طرح به‌روز رسانی کتاب‌های مورد نیاز مخاطبان و اعضای کتابخانه‌های عمومی با اجرای طرح کتاب من، اجرایی شده است اظهار داشت: تعامل همه جانبه برای تحقق نهضت مطالع مفید الزامی است.

عباسی افزود: نهضت مطالعه مفید حرکتی در راستای سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ است که بر اساس آن ادارات آموزش و پرورش، مراکز آموزش عالی، مراکز فرهنگی و کانون‌های تربیتی ملزم هستند تا با یاری نهاد کتابخانه‌های عمومی؛ فرهنگ مطالعه مفید، منابع مطالعاتی و فضای مطالعه به استانداردهای لازم برسد.

وی حمایت از کتابخانه‌های عمومی را در راستای توسعه فرهنگی ضروری عنوان کرد و افزود: کتابخانه‌های عمومی به عنوان نهادی غیردولتی نیازمند حمایت‌های مادی و معنوی مردم و مسئولان است.

عباسی یادآور شد: حمایت از نهادی که با هدف ارتقای بصیرت و آگاهی عمومی مردم فعالیت می‌‎کند دارای اجر اخروی و باقیات و صالحات است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی قروه گفت: تلاش می‌کنیم در آینده‌ای نزدیک انجمن خیرین کتابخانه‌ساز شهرستان را تاسیس و خیرین را به سوی این نهاد فرهنگی دعوت کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کتاب و کتابخوانی از ارکان مهم در توسعه فرهنگی جوامع است و جامعه‌ای که در آن فرهنگ مطالعه نهادینه شده باشد زود‌تر به توسعه فراگیر دست پیدا می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز