خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در کردستان تاکید کرد:

لزوم در نظر گرفتن اهداف سازمانی در گزینش ها

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۳۰۲

گزینش یک اصل لازم در همه زمینه هاست و تنها در این صورت است که می توان شاهد سیستم کاری پویا، فعال و بهره ور بود.

ایلنا: نماینده ولی فقیه در کردستان اظهار داشت: گزینشگر باید در گزینش ها، اهداف سازمانی را در نظر بگیرد.

به گزارش خبرگزاری " ایلنا " در سنندج، حجت الاسلام و المسلمین " حسینی شاهرودی " در دیدار نمایندگان هسته مرکزی گزینش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سنندج، با بیان اینکه اغلب اوقات مشکلاتی که در ادارات بوجود می آید، ناشی از گزینش غیر واقعی افراد است، افزود: باید در گزینش افراد اصلح، نهایت دقت و حساسیت ممکن را با رعایت اعتدال بکار برد تا نیرو هایی که وارد ادارات و سازمان ها می شوند به لحاظ شایستگی در تصدی مسئولیت ها مشکلی نداشته باشند.

ویبا اشاره به آیه " إِنَّ اللَّهَ یَأْمُرُکُمْ أَنْ تُؤَدُّوا الْأَماناتِ إِلى‏ أَهْلِها… " گفت: خداوند در قرآن فرموده است امانت ها را به اهلش باز گردانید و در این امر، به عدالت داوری کنید.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی شاهرودی با بیان اینکه در گزینش ها بایستی اهداف سازمانی را در نظر گرفت تا بتوان از وجود نیروهای متعهد و همسو با نظام در سازمان ها بهره برد، افزود: گزینش یک اصل لازم در همه زمینه هاست و تنها در این صورت است که می توان شاهد سیستم کاری پویا، فعال و بهره ور بود.

نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه کار گزینشی، کار سختی است خاطرنشان کرد: گزینشگر از یکطرف با بیت المال و از طرفی با افرادی سرو کار دارد که به مصداق سپاردن امانت به اهلش، بایستی آنها را احراز شایستگی کند.

مسئول دبیرخانه هیات مرکزی گزینش و نماینده معاون توسعه رئیس جمهور در هیات مرکزی گزینش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این دیدار، هدف از سفر دو روزه خود و همکارانش به کردستان را، تشریح و تبیین نحوه و فرآیند گزینش مدیران میانی، پایه و سایر کارکنان برشمرد.

محسن رشیدی اقدم گفت: در طول این دو روز نشست های متعددی از جمله با مدیران دستگاه های تابعه وزارت متبوع در کردستان و همچنین کارکنان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان برگزار و ضمن تشریح اهداف گزینش افراد در ادارات و سازمان ها و فرآیند شکل گیری این نهاد بدستور حضرت امام(ره) در سال ۱۳۶۱، پرسش های همکاران در امور مربوط به گزینش نیز پاسخ داده شد.

همچنین مدیر هسته مرکزی گزینش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به عملکرد این هسته گزینشی اظهار داشت: سال گذشته در قالب نمایشگاهی در تهران، عملکرد هسته گزینش در زمینه احراز شایستگی ها و سایر مواردی که نیاز به اطلاع رسانی داشتند را ارائه کردیم.

علیرضا عابدیان افزود: داشتن التزام عملی به اسلام، دارا بودن ارزش های اخلاقی و داشتن بینش سیاسی - اجتماعی را ملاک احراز شایستگی های افراد قرار داده ایم و همواره حول فرمان حکومتی حضرت امام(ره) و نصایح مقام معظم رهبری(مدظله العالی) عمل کرده ایم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در هسته مرکزی گزینش این وزارتخانه، با کمک همکاران مطالعات تطبیقی در مورد کشورهای مختلف در زمینه گزینش انجام داده ایم و سعی ما براین بوده که در گزینش افراد تمام جوانب امر را مراعات نموده تا حقی از کسی ضایع نشود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز