خبرگزاری کار ایران

معاون محیط زیست کردستان تاکید کرد:

توسعه در دریاچه زریوار با نگرش اکولوژیکی صورت گیرد

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۹۶۲

ساماندهی و نجات دریاچه زریبار از وضعیت فعلی می‌تواند علاوه بر حفظ شرایط توریستی شهرستان مریوان، زمینه‌های بهره برداری از آن را برای افزایش شمار گردشگران با تأمین زیرساخت‌های لازم در کردستان فراهم کند.

ایلنا: معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست کردستان اظهار داشت: هر گونه توسعه در دریاچه زریوار باید با نگرش اکولوژیکی آن صورت گیرد.
به گزارش خبرنگار ایلنا؛ طیب محمودی امروز دوشنبه در دومین کارگاه شهرستانی مدیریت تالاب زریوار، بر بر نگاه اکولوژیکی و توسعه پایدار زریوار مریوان تاکید کرد و گفت: هر گونه توسعه کاربردی باید با تایید اعضای کارگروه با در نظر گرفتن افق بیست ساله انجام شود.
وی به تشریح اقدامات اداره کل محیط زیست استان در خصوص مدیریت صحیح‌تر و حفظ و نگهداری این سرمایه طبیعی پرداخت و تصریح کرد: استقرار سامانه پایش آنلاین و احداثدو سکو به منظور جایگاه موقت دفع فضولات دامی از جمله اقدامات صورت گرفته شده در زریوار است.
محمودی افزود: ارسال پرونده ۲۳ واحد غیر مجاز به مراجع قضایی و ایجاد حریم گذاری قسمت‌هایی از تالاب که در معرض تصرف قرار دارد، از اقدامات دیگر برای این دریاچه است.
معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست کردستان در ادامه سخنانش گفت: با نصب ایستگاه سنجش کیفیت آب دریاچه زریوار مریوان، آب این دریاچه به صورت آنلاین مورد بررسی قرار می‌گیرد.
وی تصریح کرد: این ایستگاه پارامترهایی چون آمونیاک نیترات، کدورت، میزان اسید یا باز، فسفات و مواد نفتی را محاسبه می‌کند.
محمودی اضافه کرد: این ایستگاه با هدف شناسایی لحظه ای پارامترهای مذکور استقرار یافته است که در صورت هر گونه تغییر در کیفیت آب دریاچه، سریعاً میزان آلایندگی مشخص شده و کارشناسان محیط زیست می‌توانند اقدامات به موقع و مناسب را در خصوص آن انجام دهند.
وی در پایان سخنانش یادآور شد: ساماندهی و نجات دریاچه زریبار از وضعیت فعلی می‌تواند علاوه بر حفظ شرایط توریستی شهرستان مریوان، زمینه‌های بهره برداری از آن را برای افزایش شمار گردشگران با تأمین زیرساخت‌های لازم در کردستان فراهم کند.

معاون نظارتی و پایش اداره محیط زیست کردستان در پایان یادآور شد: بدون شک زریوار محافظت و مراقبت مداوم و کار زیادی می‌طلبد و این مهم فقط بر عهده اداره یا ارگان خاصی نیست و باید سازمان‌های مرتبط و مردم بیشتر به آن اهتمام ورزند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز