خبرگزاری کار ایران

با نگرش شایسته دولت تدبیر و امید؛

کردستان صاحب روزنامه شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۹۰۸

چکیده: هفته نامه نیشتمان با حفظ نام خود به عنوان روزنامه، در آینده‌ای نزدیک فعالیت خود را از سر می‌گیرد. / حضور بیش از حد نمایندگی نشریات سراسری در کردستان موجب شده که روزنه نفس کشیدن نشریات محلی به کلی بسته شود.

ایلنا: با نگرش فرهنگی دولت تدبیر و امید و در یکی از اولین جلسات هیئت نظارت بر مطبوعات کشور، کردستان توانست صاحب روزنامه شود.
به گزارش خبرنگار ایلنا در سنندج، نشریه فرهنگی، اجتماعی و سیاسی نیشتمان که از سال ۸۸ به عنوان هفته نامه در کردستان مجوز انتشار دریافت کرده بود، در تاریخ ۲۲ مهرماه سال جاری با موافقت هیئت نظارت بر مطبوعات کشور(منتخب دولت تدبیر و امید)، به صاحب امتیازی خانم شعله عزیزی، توانست به روزنامه تبدیل شود.
مدیر مسئول نیشتمان ضمن تایید این مطلب به خبرنگار ایلنا در سنندج، گفت: هفته نامه نیشتمان با حفظ نام خود به عنوان روزنامه، در آینده‌ای نزدیک فعالیت خود را از سر می‌گیرد.
اسماعیل احمدی تصریح کرد: محدودیت‌های مالی از جمله اصلی‌ترین مشکل برای انتشار منظم نشریات کردستان است، ولی با این وجود تلاش می‌شود برنامه‌ریزی‌های مناسبی برای چاپ مداوم صورت گیرد.
وی بر این باور است، کردستان در حوزه فنی و نیروی انسانی توانمندی‌های خوبی در اختیار دارد، ولی متأسفانه در بخش حمایت‌های بخش خصوصی از نشریات محلی مشکلاتی وجود دارد.
سردبیر نیشتمان نیز در یادداشتی که با عنوان «کردستان استانی بدون روزنامه» منتشر شده بود، بر این باور است که روزنامه‌ها به دلیل ویژگی‌هایی از جمله ارزانی، فراوانی، نقل صحیح و دقیق اخبار، تنوع مطالب و سادگی زبان و… قادر هستند طیف گسترده‌ای از اقشار مختلف جامعه را تحت پوشش اطلاعاتی قرار دهند و نیز به واسطه مقبولیتی که در مردم دارند می‌توانند ابزار مناسبی برای انتقال آگاهی‌های مختلف به ذهن و خاطر مردم و ترمیم و تصحیح روابط و ضوابط موجود در جامعه باشند.
شورش عزیزی بیان داشته است که عدم وجود یک روزنامه فعال در این استان موجب شده است که نمایندگی نشریات سراسری در عرصه مطبوعاتی یکه تازی کنند؛ به گونه‌ای که گرفتن نمایندگی نشریات سراسری برای برخی از دوستان به نام رسانه‌ای همچون مسابقه رالی گشته و این‌گونه پول استان به جیب پایتخت‌نشین‌ها می‌رود.
وی خاطرنشان کرده که حضور بیش از حد نمایندگی نشریات سراسری در کردستان موجب شده که روزنه نفس کشیدن نشریات محلی به کلی بسته شود.
اگرچه هفته نامه نیشتمان در طول حیات خود توانست نقشی مهمی در روشن نمودن افکار عامه مردم داشته باشد، اما مطمئناً روزنامه شدن این هفته نامه با‌‌ همان رویکرد قبلی می‌تواند تأثیر گذاری بیشتری داشته باشد.
با این وجود، امیدواریم این روزنامه به پلی ارتباطی بین مردم و مسئولان تبدیل و بتواند همدوش با رسانه‌های مطرح کشور، به کار شفافِ فرهنگی و اطلاع رسانی بپردازد.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز