خبرگزاری کار ایران

مدیرکل محیط زیست کردستان در گفت‌وگو با ایلنا خبر داد:

دستگیری شکارچیان متخلف در کامیاران

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۲۶۲

مأموران یگان حفاظت محیط زیست در سراسر استان به طور شبانه روزی مشغول گشت زنی و حفاظت از حیات وحش و عرصه های طبیعی هستند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف طبق مقررات و به طور قاطع با متخلفان برخورد خواهند کرد.

ایلنا: مدیرکل محیط زیست کردستان، از دستگیری ۵ شکارچی غیر مجاز در زیستگاه‌های شهرستان کامیاران خبر داد.
ناصح قادری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در سنندج، از تداوم دستگیری متخلفین شکار و صید در زیستگاه‌های استان خبر داد و گفت: در پی گشت و کنترل زیستگاه‌های سطح استان، محیط بانان این اداره، ۵ متخلف شکار و صید که اقدام به زندگیری پرنده می‌کردند را دستگیر و ادوات شکار آن‌ها را نیز ضبط کردند.
وی با بیان اینکه از این شکارچیان ۳ قبضه اسلحه شکاری، ۵۷ فشنگ، لاشه ۳ قطعه کبک و ۳ رشته قطار فشنگ کشف و ضبط شده است، افزود: پرونده این شکارچیان جهت مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شده است.
قادری در ادامه سخنانش به شکارچیان غیر مجاز هشدار داد که مأموران یگان حفاظت محیط زیست در سراسر استان به طور شبانه روزی مشغول گشت زنی و حفاظت از حیات وحش و عرصه‌های طبیعی هستند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف طبق مقررات و به طور قاطع با متخلفان برخورد خواهند کرد.
مدیرکل محیط زیست کردستان با اشاره به ماده ۶۸۰ قانون مجازات اسلامی، یادآور شد: هر کس بر خلاف مقررات و بدون مجوز قانونی اقدام به شکار یا صید حیوانات و جانوران وحشی حفاظت شده نماید به حبس و یا جزای نقدی تعیین شده در این قانون محکوم خواهد شد.
وی در پایان، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف در عرصه شکار و صید مراتب را به یگان‌های حفاظت مستقر اداره کل و سر محیط بانی‌ها و ادارات محیط زیست شهرستانی اطلاع دهند.
منطقه حفاظت شده کوسالان و شاهو با مساحت ۵۷ هزار هکتار ما بین شهرستان‌های کامیاران، مریوان و سروآباد واقع شده است که تنوع زیستی بالایی داشته و معماری روستاهای داخل این منطقه به آن روح و زیبایی ویژه‌ای بخشیده است.
در این زیستگاه تا کنون ۱۱۷ گونه پرنده، ۲۳ گونه پستاندار و ۱۷ گونه خزنده و ۲۴۲ گونه گیاهی شناسایی شده است که می‌توان به گونه‌های پرندگان شکاری، سیاه گوش، کل و بز، خرس قهوه‌ای و پلنگ اشاره کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز