خبرگزاری کار ایران

با حضور شاعران سراسر کشور؛

دوازدهمین کنگره بزرگداشت کلیم کاشانی برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۴۱۳۲۴۲

دوازدهمین کنگره بزرگداشت کلیم کاشانی و همایش سراسری همسفر پاییز همزمان با تجلیل و قدردانی از شاعران پیشکسوت استاد علی شریف کاشانی و زنده یاد محمد وارسته با حضور شاعران سراسر کشور درخانه تاریخی مادر بزرگ کاشان برگزار شد.

به گزارش ایلنا در کاشان، « علیرضا شیدا » دبیر برگزاری این کنگره درگفت و گو با ایلنا ، متنوع بودن فضا واستقبال بیشتر مردم نسبت به سال‌های قبل را از مزیت‌های سال‌جاری برگزاری این همایش عنوان کرد و یادآور شد : طی 12 سال برگزاری کنگره بالغ بر 100 هزار جلد  کتاب از انتشارات دیوان کلیم کاشانی منتشر شده است .

وی با بیان اینکه کنگره های بعدی با شکوه بیشتر برگزارخواهد شد، یادآورشد: طی 50 سال گذشته فقط 12 هزار جلد کتاب از انتشارات کلیم در شناساندن ایشان منتشر شده است .

وی با بیان اینکه مسئولان باید همکاری بیشتری در برگزاری این کنگره داشته باشند، اظهارکرد: نصب تندیس کلیم کاشانی در دانشگاه کاشان یکی از دستاردهای کنگره های قبلی بود .

دوازدهمین کنگره بزرگداشت کلیم کاشانی برگزار شد

«دکترمصطفی جوادی مقدم» رئیس اداره فرهنگ و ارشاداسلامی کاشان نیز در حاشیه برگزاری این کنگره با اشاره به اینکه همایش سراسری همسفر با پاییز می‌تواند پربارتر و بهتر برگزار شود، اظهار کرد :  برگزاری کنگره امسال نسبت به سال گذشته علیرغم بضاعت کمی که انجمن  ادبی کلیم کاشانی داشت خیلی بهتر برگزار شد.

وی با تاکید بر همکاری بیشتر مسئولان در برگزاری کنگره های بعدی کلیم کاشانی تصریح کرد : در این کنگره از 90 سال تلاش ادبی، هنری و فرهنگی استاد علی شریف کاشانی و زنده یاد محمد وارسته شاعر پیشکسوت کاشانی تجلیل می شود .

جوادی مقدم تبادل شعر و افکار شاعران سراسر کشور را از مزیت های این کنگره عنوان کرد و یادآورشد : با توجه به اینکه تندیس مشاهیر را درکاشان کم داریم به شهردار کاشان پیشنهاد کردیم به صورت جدی درکنار نصب سردیس و تندیس سرداران تندیس مشاهیر کاشان همچون کلیم کاشانی، فیض کاشانی، سهراب سپهری و غیره نیز در میادین کاشان نصب شود .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز