خبرگزاری کار ایران

پنج‌شنبه ششم خرداد

شهردار کاشان و سفیر سوئیس در خانه آل یاسین درخت دوستی کاشتند

سفیر سوئیس در ایران و شهردار کاشان در خانه تاریخی آل یاسین درخت دوستی نشاندند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری ایلنا در کاشان، شهردار کاشان پنج‌شنبه ششم خرداد طی نشستی ضمن خیر مقدم و خوش‌آمدگویی به "جولیو هاس" سفیر کشور سوئیس در ایران در اتاق گفتگوی دیپلماتیک مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری کاشان گفت:کاشان یکی از شهرهای مهم و تاریخی ایران و به گمان باستان‌شناسان قدیمی‌ترین شهر ایران و جهان است.

سید محمد ناظم رضوی،با اشاره به یافته‌های 7500 ساله تپه‌های باستانی سیلک در کاشان افزود:مردمان کاشان صنعتگر، دانش‌پیشه  و معتقد به اعتقادات مذهبی هستند.

وی، زندگی قوم کاست در منطقه سیلک به  عنوان نخستین سفالینه‌ کارهای ایران را یادآورشد و گفت: قدیمی‌ترین فرش بافته‌شده معروف به پازیریک در موزه‌های دنیا مربوط به کاشان است.

به‌گفته‌وی، در حال حاضر نیز کاشان با تکنولوژی جدید و فعالیت بیش از یکهزار کارخانه فرش ماشینی یکی از قطب‌های تولیدی فرش ماشینی فعال در دنیا است.

شهردار شهر کاسیان، کاشان را شهر خانه‌های تاریخی و هتل‌های سنتی عنوان‌کرد و گفت: این شهر تاریخی به‌عنوان دبیرخانه"خانه" در مجمع شهرهای اسلامی نیز انتخاب شده‌است.

ناظم‌رضوی، کاشان را قطب تولید گیاهان دارویی و استحصال عرقیات، گلاب و اسانس به‌شکل منحصربه‌فرد دانست و گفت:همه اینها ظرفیت‌های ممتاز این شهر با حفظ جایگاه اجتماعی، اقتصادی و سیاسی در ادوار مختلف تاریخی در کشور است.

وی، در ادامه همکاری و تبادلات فرهنگی کاشان با سوئیس را خواستارشد و گفت: کاشان برای خواهرخواندگی با شهرهای دارای اشتراکات در اروپا و سوئیس اعلام آمادگی می‌کند تا زمینه توسعه همکاری‌های اقتصادی و فرهنگی ایجادشود.

به‌گفته‌وی،کاشان درراستای توسعه اقتصادی، نیز ظرفیت سرمایه‌گذاری و همکاری بازرگانی با سوئیس را دارد.

سفیر کشور سوئیس در ایران نیز در ادامه این نشست با تاکید  براینکه کاشان پتانسیل عالی  برای جذب سرمایه‌گذاری دارد گفت: توسعه همکاری در زمینه‌های مختلفی با این شهر وجود دارد که در صورت مشاهده کوچکترین اعلام آمادگی شرکت‌های سرمایه‌گذار در این خصوص وسیله این ارتباط  و همکاری را فراهم خواهدکرد.

"جولیو هاس"، توسعه اقتصادی و همکاری بازرگانی را نیز نیازمند فرآیند خاص و زمانبرآن دانست و گفت: تصویر وی از این همکاری بسیار  مثبت، عملیاتی و قابل رسیدن است.

وی، انجام کارهای اجرایی و تلاش فراوان دوطرفه را دراین راستا تاکیدکرد و گفت:در حال حاضر موج بزرگی از شرکت‌های سویسی برای سرمایه‌گذاری به بازارهای ایران می‌آیند.

سفیر کشور سوئیس در ایران، خوشبینی فراوان خود از این سرمایه‌گذاری را تاکید کرد و گفت:طی دو تا سه سال آینده تبادلات ایران و سوئیس دو تا سه برابر خواهد شد.

"جولیو هاس"،بررسی و انجام سرمایه‌گذاری چندین میلیاردی دلاری سوئیس در ایران را خاطرنشان‌کرد و گفت: وی به شدت معتقد است که سرمایه‌گذاری در تهران به حاشیه‌ها و شهرهای مجاور نیز خواهد رسید و چه بسا سرمایه‌گذاران به لحاظ ازدحام و سختی مشکلات خاص پایتخت در شهرها و حاشیه‌های خارج از تهران سرمایه‌گذاری کنند.

شایان ذکر است: نشست "جولیو هاس" سفیر کشور سوئیس در ایران به همراه کاردار و هیات همراه با سید محمد ناظم رضوی،شهردار و حسین حیدریان رییس شورای اسلامی شهر کاشان ظهر امروز پنج‌شنبه ششم خرداد در اتاق گفتگوی دیپلماتیک مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری کاشان واقع در خانه تاریخی آل یاسین(خانه ملل) همراه با اعطای یادمان خانه و هدایا توسط شهردار کاشان به این مقام دیپلماتیک برگزارشد.

کد خبر : ۳۷۴۹۳۸