خبرگزاری کار ایران

شهردار کاشان مطرح کرد:

پیشخوان‌های شهر نت، گامی به سوی تحقق شهر الکترونیک

asdasd
کد خبر : ۳۶۱۴۰۰

شهردار کاشان، شهرالکترونیک را نیازی واقعی برای غلبه بر برخی مشکلات شهری شهروندان قلمداد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، سیدمحمد ناظم‌رضوی در حاشیه بهره‌برداری رسمی از پیشخوان شهر نت "بهار" مستقر در محدوده  شهرداری کاشان در جمع خبرنگاران گفت : از آنجایی که شهرداری ها قسمت عمده ای از فعالیت سازمان ها را در شهرها عهده دار و در هر نوع برنامه ریزی و تصمیم گیری مدیریت شهری، سهم عمده ای را دارا هستند، می توان با حرکت به سوی شهر الکترونیک از بخش زیادی از مسائل و معضلات شهری کاست.

وی با تحسین اقدامات الکترونیکی بانک شهر در تعامل با مدیریت شهری برای توسعه طرح شهر الکترونیک افزود : بنا بر پیشنهاد این بانک برآنیم تا پایان سال جاری در بیش از شش نقطه مهم از شهر مثل محورهای امیرکبیر، میدان جهاد، میدان امام رضا(ع)، فاز2 ناجی آباد، میدان کمال الملک، میدان ولی عصر(عج) فضاهایی را برای استقرار پیشخوان های شهر نت جانمایی کنیم.

رییس کمیته صیانت از حقوق شهروندی شهرداری کاشان ادامه داد : حرکت به سوی سیستم های هوشمند می تواند علاوه بر کاهش هزینه ها در بلندمدت و صرفه جویی در وقت، دقت و سرعت را نیز افزایش داده، در نتیجه به نوعی به انضباط شهری کمک کند و زمینه آرامش و آسایش و امنیت شهروندان در دریافت خدمات از دستگاه های شهری را فراهم آورد.

عضو سازمان شهروندان جهانی، توسعه‌پایدار با نگاهی هوشمندسازی را پیش‌شرط توسعه شهرها در شرایط کنونی دانست و تصریح کرد: شهر هوشمند، شهر الکترونیک و شهر مجازی، واژه‌های کلیدی هستند که شهروند الکترونیک را به دنیای جدید و زندگی در شهرهای مدرن دعوت می‌کنند.

ناظم رضوی در پایان گفت: با توسعه و گسترش فعالیت‌ها در حوزه شهر الکترونیک علاوه بر افزایش رضایت شهروندان، از میزان تخلفات نیز کاسته شده و می‌توان با جمع‌بندی نتایج فعالیت‌ها و نیازهای شهری، برنامه‌ریزی و چشم‌انداز مناسبی را برای شهر و شهروندان تدوین کرد تا ارتقای زندگی شهری سرعت بیشتری پیدا کند.

در ادامه سرپرست بانک‌شهر کاشان با اعلام اینکه بانک‌شهر پیش قراول تحقق بانکداری الکترونیک در کشور است، گفت: یکی از راهکارهای کاهش مشکلات شهرنشینی، تحقق کامل هوشمندسازی‌های الکترونیکی است.

شفیع عسگر تعامل دوسویه بانک شهر و شهرداری کاشان را از پیش‌شرط های پیشبرد اهداف بانکداری الکترونیک دانست و افزود: نباید فراموش کنیم شهرداری‌ها و شهروندان در تامین منابع‌مالی بانک‌شهر نقش به سزایی دارند و بانک‌شهر نیز با ارائه خدمات ویژه روز به روز دامنه این ارتباط موثر و دوسویه را گسترش می‌دهد.

معاون شعبه بانک شهر کاشان نیز به تشریح خدمات پولی و مالی الکترونیکی قابل ارائه در پیشخوان‌های شهر نت پرداخت و گفت: خدمات پیشخوان شهرنت در قالب دستگاه‌هایی چون "ای تی ام"، سرویس صدورآنی کارت‌های هدیه با قابلیت انتخاب 300 نوع طرح پیشنهادی مناسبتی تا سقف 500 هزار تومان براساس جملات دلخواه قابل چاپ روی کارت، سیستم پیشرفته هوشمند خود دریافت و خود پرداخت انحصاری بانک‌شهر با قابلیت دریافت اسکناس‌های گوناگون تا سقف 200 برگ است.

مسعود فرامرزی ادامه داد : دستگاه هوشمند "وی تی ام" نیز طی ماه‌های آینده در پیشخوان شهر نت " بهار" محدوده شهرداری کاشان نصب خواهد شد به گونه‌ای که این امکان را برای شهروندان فراهم خواهد کرد تا ضمن ثبت اطلاعات خود در سامانه، بدون نیاز به مراجعه حضوری به بانک، به آسانی با مرکز ارتباط مستقیم برقرار و از تمامی خدمات سیستم شتاب استفاده کنند

وی در پایان اظهار داشت: تمام خدمات قابل ارائه در پیشخوان شهر نت بانک‌شهر، در قالب توسعه خدمات عمومی بدون کسر کارمزد از ساعت 7 بامداد تا نیمه‌شب پذیرای شهروندان بوده که درصورت استقبال آنان این خدمات به صورت 24 ساعته نیز قابل ارائه خواهد بود.

در مراسم بهره برداری رسمی از پیشخوان شهرنت "بهار" محدوده شهرداری کاشان، پیام‌های"حسین محمدپور زرندی" مدیرعامل بانک‌شهر، "صفاری نیار" رییس بانک‌شهر منطقه 6 استان‌قم و "یا مولا" معاون این منطقه خطاب به شهردار کاشان پیرامون تبریک سال نو و تقدیر از تعامل سازنده مدیریت شهری کاشان با این بانک، توسط شفیع عسگر سرپرست شعبه کاشان قرائت شد. همچنین به صورتی نمادین کارت هدیه‌ای منقوش به این آیین بهره‌برداری تقدیم شهردار کاشان شد.   

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز