خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه کاشان

بودجه پژوهش درسال 95 باید به دو درصد برسد

رئیس دانشگاه کاشان گفت: براساس برنامه ششم توسعه باید 4 درصد تولید ناخالص کشور به پژوهش اختصاص پیدا کند، ضمن اینکه بودجه پژوهش درسال 95 باید به دو درصد برسد.

به گزارش خبرنگار ایلنا درکاشان عباس زراعت ظهر امروز در نشست خبری با بیان اینکه براساس آمارهای مستند جمهوری اسلامی ایران ازنظر علمی در بین کشورهای آسیایی همیشه در مقام  اول  و یا دوم بوده است گفت : مقام معظم رهبری نیز تاکید فرمودند که باید  پیشرفت علمی  کشورمان را روز بروز افزایش دهیم.

رئیس دانشگاه کاشان با ابراز تاسف از زیر نیم درصد بودن بودجه پژوهشی کشورمان گفت: براساس برنامه ششم توسعه باید 4 درصد تولید ناخالص کشور به پژوهش اختصاص پیدا کند، ضمن اینکه بودجه پژوهش درسال 95 باید به دو درصد برسد.

زراعت به سیاست‌های دانشگاه کاشان درهدایت کمک‌های خیرین در بخش‌های پژوهشی وتحقیقاتی اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه  بیشتر کمک‌های خیرین تاکنون در بخش عمرانی دانشگاه بوده است مشاهده می‌کنیم درحال حاضرین خیرین خصوصا دکتر سعیدی نیز با اعتباری بالغ بر 200 میلیون تومان به منظورمسائل تقویت مسائل علمی وتجلیل از نخبگان منطقه فرهنگی کاشان توجه ویژه  کرده‌اند.

وی تجهیز امکانات آزمایشگاهی و تشکیل اولین کرسی علمی بین‌المللی به صورت پایلوت کشوری در دانشگاه کاشان را بخشی از کمک‌های خیرین  این شهرستان  اعلام کرد و گفت: در حال حاضر این کرسی علمی بین‌المللی به منظور بررسی مسائل علمی کشور که توسط مقام معظم رهبری اعلام شده در دانشگاه کاشان درحال اجراست.

وی بیان کرد: برای اولین بار در کشور همزمان با دانشگاه سیستان و بلوچیستان آزمایشگاه مرکزی دانشگاه کاشان با حضورمقام عالی وزارت علوم  بزودی راه‌اندازی می‌شود.

کد خبر : ۳۳۲۱۵۶