خبرگزاری کار ایران

چهار هزار دانش آموز کاشانی در اردوی آمادگی دفاعی شرکت می‌کنند

رییس حوزه بسیج دانش‌آموزی شهید فهمیده کاشان گفت: بیش از چهار هزار دانش آموز این شهرستان در اردوی آمادگی دفاعی شرکت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان "محمد عیشی راوندی" در حاشیه بازدید از شرکت کنندگان این اردو افزود: این اردو با هدف افزایش آمادگی دفاعی، حفاظتی و امنیتی دانش آموزان سال دوم متوسطه و سوم هنرستان به مدت 10 روز در محل دبیرستان های فیض کاشانی و امام حسین علیه السلام کاشان برگزار می‌شود.

به گفته وی، آموزش‌های امداد و نجات، اطفا حریق، پدافند غیرعامل، شیوه‌های جنگ نوین و رزم انفرادی  از جمله  فنونی است که دانش آموزان در این دوره آموزشی با آن آشنا می‌شوند.

وی اظهار کرد: کلاس‌های تئوری شامل آموزش‌های عقیدتی، تاریخ و خاطرات  دفاع مقدس، با هدف انتقال فرهنگ ایثار و شهادت، از دیگر برنامه‌های این اردو است که با همکاری آموزش و پرورش کاشان سازمان بسیج دانش‌آموزی برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد : بنا به مصوبه هئیت دولت، تدوین برنامه و محتوای این درس باید با هدف ایجاد شوق و نشاط در دانش آموزان و متناسب با شرایط آنها به ویژه در زمینه امداد، پشتیبانی ،مقاومت محلی و دفاع غیر نظامی صورت گیرد.

عیشی گفت: درس آمادگی دفاعی در قالب درس اجباری، در دوره متوسطه به صورت تئوری و عملی عملی اجرا می‌شود و شرکت کنندگان در آموزش‌های عملی، مشمول مقررات بیمه دانش‌آموزی می‌شوند.

کد خبر : ۳۲۹۹۱۷