خبرگزاری کار ایران

انتقاد امام جمعه کاشان از موضع‌گیری دبیرکل سازمان در مقابل جنایت‌های آل سعود

نماینده ولی‌فقیه در کاشان از موضع‌گیری دبیرکل سازمان ملل متحد در مقابل جنایت‌های رژیم آل سعود انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، آیت‌الله نمازی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهرستان، با انتقاد از موضع‌گیری دبیرکل سازمان ملل متحد در مقابل جنایت‌های رژیم آل سعود اظهار کرد: در حالیکه آل سعود یک کشور اسلامی را ویران ساخته، هزاران نفر را به خاک و خون کشیده و مراکز و زیرساخت‌های یمن را تخریب کرده است آقای دبیرکل در جلسه‌ای اقدامات جنایتکارانه آل سعود را تلاش‌های انسان‌دوستانه می‌نامد و از آن قدردانی می‌کند.

 وی خاطرنشان کرد: پس از این تعریف، هواپیماهای آل سعود کاروان حامل مواد غذایی و گندمی را که سازمان ملل برای مردم مظلوم یمن ارسال کرده را بمباران می‌کنند تا به نوعی پاسخ این تمجید آقای دبیرکل از سوی آل سعود صورت گیرد.

امام جمعه کاشان در ادامه با اشاره به اظهارنظر منتقدانه وزیر دفاع آمریکا از بی‌کفایتی و بی‌عرضگی کشورهای مرتجع عرب عنوان کرد: این مقام آمریکایی خطاب به سران مرتجع عرب اظهار کرده که «خودتان کارهای خودتان را انجام دهید و ارتشتان را خودتان آموزش بدهید نه آنکه از ما بخواهید به جای شما با دشمنانتان بجنگیم».

نمازی به پیروزی‌های اخیر ارتش سوریه در منطقه حلب نیز اشاره کرد و گفت: ارتش سوریه توانسته فرودگاه استراتژیک حلب را که حدود چند سال در تصرف داعش بود آزاد کند که مردم حلب این موفقیت را جشن گرفته‌اند.

وی همچنین صدور دستور افزایش زاد‌وولد یهودیان صهیونیست ایالات متحده از سوی فدراسیون صهیونیستی یهودیان آمریکا را نشانه ترس صهیونیست‌ها از کاهش جمعیت و به تبع آن به خطر افتادن نفوذ یهودیان در این کشور دانست.

نمازی در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به نامه ۱۲ هزار عضو هیئت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور خطاب به سران سه قوه تصریح کرد: در این نامه ضمن هشدار نسبت به توقف رشد علمی کشور، از مجلس شورای اسلامی خواسته شده نسبت به اجرای سیاست‌های کلان نظام که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ می‌شود حساسیت لازم صورت پذیرد تا از اتلاف منابع جلوگیری و راه دستیابی به قله‌های پیشرفت ملت ایران فراهم شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین با اشاره به دیدار رؤسای دانشگاه‌ها و مسئولان مراکز آموزش عالی کشور و نیز تعدادی از دانشجویان با مقام معظم رهبری در هفته گذشته، به ذکر فرازهایی از بیانات معظم‌له در این دیدار پرداخت.

نمازی در ادامه اقدام سربازان گمنام امام زمان در شناسایی و دستگیری عوامل چند گروه تروریستی که قصد عملیات در ایام محرم و صفر را داشتند مورد تقدیر قرار داد و گفت: این تروریست‌ها در مناطق گلستان، مازندران، تهران و سیستان و بلوچستان دستگیر شده‌اند.

وی تأکید کرد: سربازان گمنام امام زمان با هوشیاری خود توطئه‌های دشمنان را در نطفه خفه می‌کنند.

امام جمعه کاشان همچنین فرا رسیدن ماه صفر را گرامیداشت و به برخی مصائب اهل بیت در این ایام اشاره کرد.

کد خبر : ۳۲۱۴۳۶