خبرگزاری کار ایران

پیام رییس حوزه هنری استان اصفهان به جشنواره فانوس:

جشنواره فیلم و عکس “ فانوس “ آران و بیدگل رویکردی مبارک و تجربه‌ای جدید است

asdasd
کد خبر : ۲۵۴۴۵۵

تلاش دست اندرکاران و بانیان این رویداد فرخنده و حضور ارزشمند و استقبال هنرمندان کشور از این اتفاق بزرگ را مغتنم می شماریم و ارج می نهیم.

رییس حوزه هنری استان اصفهان گفت: تلاش دست اندرکاران و بانیان این رویداد فرخنده و حضور ارزشمند و استقبال هنرمندان کشور از این اتفاق بزرگ را مغتنم می‌شماریم و ارج می‌نهیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا در آران و بیدگل، سیدین نیا رییس حوزه هنری استان اصفهان در پیامی به چهارمین جشنواره فیلم و عکس فانوس اظهارداشت: در میان هنرهای هفتگانه، هنر هفتم، جایگاه ویژه‌ای دارد. از آنجا که این هنر، تلفیقی است و باید جلوه‌هایی از دیگر گونه‌های هنری را با خود داشته باشد بنا براین هنرمند این عرصه کسی است که با چند هنر آراسته است. " سینما " روایت گر یک اندیشه هنری است که باید هنرمندانه در ذهن و زبان‌ها بنشیند.

سید مهدی سیدین نیا افزود: امروزه علیرغم نگاه فیلمسازان به تکنولوژی و صنعت در سینما و فیلمسازی، آنچه موجب اقبال عمومی نسبت به یک اثر سینمایی و یا فیلم می‌شود تنها در تجهیز‌ات فنی و مدرن نیست بلکه مهم‌ترین عامل مقبولیت و موفقیت یک اثر سینمایی، پشتوانهٔ فکری و اندیشه‌های آن است.

وی اضافه کرد: یعنی اینکه مهم‌ترین عامل موفقیت یک فیلم، محتوای آن است نه تکنیک‌های به کار گرفته شده در آن، از این روست که تقسیم بندی موضوعی در عرصه سینما و تقویت رویکرد سینمای مفهومی و موضوعی در حوزه‌های مختلف بیش از پیش خود نمایی می‌کند.

وی تاکید کرد: جشنواره فیلم و عکس " فانوس " آران و بیدگل رویکردی مبارک و تجربه‌ای جدید است که از دو منظر حائز اهمیت است. اول آنکه در این اتفاق تمرکز زدایی صورت گرفته و در یک شهرستان شاهدجریانی منطقه‌ای و ملی هستیم و دوم آنکه این جشنواره حرکتی موضوعی را آغاز کرده که امید می‌رود در سال‌های آینده با تثبیت آن شاهد گنجاندن این رویداد در تقویم رسمی جشنواره‌های کشوری باشیم.

سیدین نیا اظهار داشت: از سویی دیگر هر چند ایجاد زیر ساخت‌ها ضروری و اجتناب ناپذیر است اما توجه همزمان به مباحثآموزشی، تشکیل کانون و صنوف مرتبط با این حوزه و کشف و پرورش استعدادهای هنری مهم‌ترین دستاوردی است که می‌تواند از رهگذر اینگونه جشنواره‌ها حاصل شود.

وی گفت: تلاش دست اندرکاران و بانیان این رویداد فرخنده و حضور ارزشمند و استقبال هنرمندان کشور از این اتفاق بزرگ را مغتنم می‌شماریم و ارج می‌نهیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز