خبرگزاری کار ایران

مدیر آموزش و پرورش کاشان:

کرسی‌های آزاد اندیشی باید از دبیرستان‌ها شروع شود

asdasd
کد خبر : ۲۵۰۲۷۱

به منظور رشد و توسعه تفکر انتقادی دانش آموزان، کرسی‌های آزاد اندیشی باید از دبیرستان‌ها شروع شود.

مدیر آموزش و پرورش کاشان گفت: به منظور رشد و توسعه تفکر انتقادی دانش آموزان، کرسی‌های آزاد اندیشی باید از دبیرستان‌ها شروع شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کاشان، «محمود خدمتی» در جمع مدیران مدارس متوسطه این شهرستان افزود: کرسی‌های آزاداندیشی یکی از جدی‌ترین مطالباتی است که رهبر فرزانه‌ انقلاب اسلامی، همواره از نسل تحصیل کرده و فرهنگی داشته و باید زمینه توسعه و ترویج آن را فراهم کنیم.

وی اظهار داشت: جامعه توسعه یافته و پیشرفته، دستاورد پرورش نسلی است که اهل فکر کردن، تصمیم گرفتن و اندیشیدن باشد، و این تحول باید از مدرسه آغاز شود.

وی تصریح کرد: یکی از ثمره‌های انقلاب اسلامی، آزادی و آزاد اندیشی بود و بنا به تأکید رهبر فرزانه انقلاب، رشد اجتماعى، علمى، فکرى و فلسفى بدون آزاداندیشى امکان ندارد و این مهم، خاصیت علم است که در مدرسه باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی تاکید کرد: کرسی‌های آزاداندیشی با حضور کار‌شناسان و خبرگان باید به گونه‌ای برقرار شود که با تعبیر و تفسیر‌های نادرست مواجه نشود و بتواند در مسیر اصیل خود حرکت رو به جلو را فراهم آورد.

وی گفت: در برگزاری کرسی­‌های آزاداندیشی، باید تقویت مبانی ارزشی و تثبیت آرمان­‌ها و ارزش‌­های انقلاب اسلامی و اهداف نظام جمهوری اسلامی و نقش دانش آموزان و جامعه فرهنگیان باید در نظر گرفته شده است.

وی تاکید کرد: تشکیل کرسی­‌های آزاد اندیشی در مدارس به ما کمک می‌­کند که دانش آموزان به کارکردهای اصلی­‌ آنکه تولید علم و اندیشه در کشور است، نزدیک­‌تر شود و نقش خود را در این مسیر شناخته و برای آن ایفای نقش در برنامه ریزی کنند.

مدیر آموزش و پرورش کاشان گفت: تشکیل کرسی‌های آزاد اندیشی باید محلی برای ظهور و بروز انسان‌هایی با صبر و شرح صدر باشد تا باور و بیان درفضایی سالم وصمیمی مایه تعالی وتکامل عقلانیت و خردورزی نوجوانان ما شود.

خدمتی تصریح کرد: توسعه کرسی‌های آزاد اندیشی و ارتباط منطقی و تقویت شناخت آگاهانه دانش آموزان عنصری است که ریشه در اندیشه و تعالیم دینی ما دارد و باید این فرصت توسعه پیدا کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز