خبرگزاری کار ایران

امام جمعه ابوزیدآباد:

اولین چیزی که موجب وحدت در جامعه می‌شود پیروی از رهبری است

asdasd
کد خبر : ۲۳۸۴۴۸

پیروی از رهبری، صبر و تحمل یکدیگر، عدالت فرعی و اجتماعی و اصلاح بین مردم موجب وحدت در جامعه می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین حسن مفرح زاده امام جمعه ابوزیدآباد و بخش کویرات در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: پیروی از رهبری، صبر و تحمل یکدیگر، عدالت فرعی و اجتماعی و اصلاح بین مردم موجب وحدت در جامعه می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا از آران و بیدگل امام جمعه ابوزیدآباد ضمن تبریک میلاد پیامیر اکرم(ص) و آغاز هفته وحدت خاطرنشان کرد: حضرت امام خمینی(ره) که ۱۲ تا ۱۷ ماه ربیع الاول را به هفته وحدت بین مسلمین نامگذاری کردند با روایتی از پیامبر اکرم(ص) اشاره نمودند که بر شما باد که جمع باشید و دست خداوند بر جماعت است و اگر همه جمع شوید هدایت می شوید و بدانید هر کسی تک روی کند به آتش جهنم خواهد افتاد.

وی به اهمیت وحدت در جامعه اظهار داشت: وحدت موجب نزول برکات می شود و وحدت مساله ای شرعی و تکلیف الهی است و تفرقه، گناه و معصیت الهی است و همان گونه که نماز واجب است وحدت نیز واجب و وظیفه ی دینی به حساب می آید و شعار دادن در وحدت کافی نیست و باید در عمل کاری را انجام دهیم که موجب وحدت شود.

حجت الاسلام مفرح زاده با توجه به ایجاد وحدت بین مسلمین و آحاد جامعه عنوان داشت: پیروی از رهبری، صبر و تحمل یکدیگر، عدالت فرعی و اجتماعی و اصلاح بین مردم موجب وحدت می شود.

وی اظهار داشت: در هر شرایطی باید پیرو ولایت و رهبری و اطاعت پذیر فرمان ایشان باشیم و باید به سلایق مختلف در جامعه احترام بگذاریم و آنها را تحمل کنیم.

امام جمعه ابوزیدآباد و بخش کویرات در ادامه خطبه ها، دهم ربیع الاول سالروز ازدواج پیامبر اکرم(ص) و حضرت خدیجه کبری(س) را تبریک عرض نموده و خاطر نشان کرد: جامعه اسلامی باید ازدواج این بزرگوران را الگو قرار دهد و ازدواج ها را آسان بگیریم تا این بنای بسیار مبارک در جامعه برقرار شود.

حجت الاسلام مفرح زاده در بخش دیگری از خطبه ها به ذکر روایتی از معصومین و آیات قرآن در مورد اهمیت اعتقاد به یگانگی خداوند و توحید و دوری از شرک پرداخت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز