خبرگزاری کار ایران

مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان دانشگاه کاشان؛

۳۰۰ دین پژوه در کاشان تحصیل می‌کنند

کد خبر : ۲۳۶۲۶۴

۳۰۰ دین پژوه ازکاشان و حومه در حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان دانشگاه کاشان گفت: ۳۰۰ دین پژوه از کاشان و حومه در حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کاشان، حجت الاسلام روح الله شبانی در دیدار اعضای شورای دانشگاه، معاونین و رؤسای دانشکده‌ها و مدیران دانشگاه کاشان با آیت الله نمازی امام جمعه کاشان، سال تأسیس این حوزه در این دانشگاه را از سال ۱۳۸۸ ذکر کرد و اظهار داشت: انتخاب دانشجویان نخبه دینی مذهبی، ایجاد نشاط علمی، تقویت ایمان و غیرت دینی و رشد اخلاق اسلامی و تهذیب نفس از اهداف تأسیس حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان است.

وی افزود: در این حوزه دروس آشنایی با متون اسلامی، نهج البلاغه، اخلاق، فقه، تفسیر، تاریخ اسلام، کلام نوین، جریان‌شناسی و آشنایی با ادیان و… با بهره گیری از اساتید مجرب از کاشان و قم تدریس می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: برنامه ریزی، زمان بندی و حجم کلاس‌های حوزه دانشجویی به گونه‌ای است که دانشجویان بتوانند در کنار دروس دانشگاهی و با صرف کردن کمترین زمان به چکیده با ارزشی از معارف اهل بیت(ع) و دروس حوزوی دست یابند تا از این طریق بخشی از نیازهای معرفتی خود و اطرافیانشان را برآورده سازند.

حجت الاسلام شبانی با بیان اینکه طی این دوره دین پ‍‍ژوهان حدود ۷۵ واحد درسی را خواهند گذراند افزود: کلاس‌ها روزهای پنج شنبه و روزهای چهارشنبه بعد از ظهر تشکیل می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز