خبرگزاری کار ایران

معاون پژوهشی دانشگاه کاشان؛

علم معلم و استاد مثل آب روان است

asdasd
کد خبر : ۲۳۴۲۵۶

علم معلم و استاد مثل آب روان است و برای آنکه زلال باشد باید جریان داشته باشد که با تحقیق و پژوهش، معنا پیدا می کند

معاون پژوهشی دانشگاه کاشان گفت: علم معلم و استاد مثل آب روان است و برای آنکه زلال باشد باید جریان داشته باشد که با تحقیق و پژوهش، معنا پیدا می کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کاشان " محسن نیازی " در آیین تجلیل از فرهنگیان پژوهشگر کاشان افزود: هدف آموزش و پرورش و نظام های آموزشی، پرورش دادن نسل بشری است ما پیرو مکتبی هستیم که اولین آیه و پیام آن، سوگند به نوشتن است.

وی اظهار داشت: در مفاهیم دینی، امام علی علیه السلام، هدف از نزول پیامبران را برانگیختن انسان و پرورش او می داند و این مهمترین رسالت نظام های آموزشی است.

وی تصریح کرد: سد کنکور، آنقدر افراط بوده است، که هدف همه دانش آموزان عبور از سد آن شده و روح آزادی و آزادیخواهی در محتوای آموزشی فراموش شده است و دانش آموزان ما، قدرت تجزیه و تحلیل شرایط جامعه را ندارد.

مدیر گروه علوم اجتماعی دانشگاه کاشان تاکید کرد: ما نیاز به فهم جدید داریم، دوران اصل زور و ثروت تمام شده است و امروز، عصر دانایی و فناوری است و جامعه بدون آن توسعه نخواهد یافتو در سیطره ابرقدرتها خواهد بود.

پژوهشگر برگزیده کشوری سال ۹۱ افزود: تکنولوژی و چگونگی مواجه با آن سرنوشت ما را رقم می زند، تکنولوژی هم منافع دارد و هم آسیب دارد که باید مورد بررسی قرار بگیرد.

وی گفت: نسل جوان باید بفهمد جامعه بدون اعتماد و مشارکت رشد پیدا نمی کند و در سایه مشارکت و است که زندگی طراوت پیدا کرده و تعارضات حل می شود.

وی افزود: تقویت انجمن های معلمان و دانش آموزان یک راهکار مناسب برای اعتماد سازی است و اعتماد بر تکریم شکل می گیرد و دین ما به آن تاکید می کند اما ما به آن بی توجهیم. اگر بخواهیم، پژوهش رشد پیدا کند، باید معلم و استاد، روح تکریم در آن دمیده شود و مسوولان نیزر باید به آن توجه کنند تا پرورش معنی واقعی پیدا کند.

وی گفت: اگر نتوانیم جامعه علم محور داشته باشیم، نیازمند تجربه دیگران خواهیم شد. انسجام اجتماعی و زنده نگه داشتن هویت در همه لایه ها به استقلال کشور منجر خواهد شد.

نیازی اظهار داشت: هدف از زندگی پرورش انسان هاست و آموزش و پرورش، اولین نهاد ترویج فرهنگ پذیری است که رسالت ایجاد زمینه های فرهنگ سازی را به عهده دارد.

وی افزود: قانع شدن انسان به زندگی عادی وعدم پرداخت به هویت تاریخی جامعه را دچارنسخ خواهد کرد. رصد فرهنگ تاریخی و پژوهشی و تصفیه مطلوب ها از آن، از وظایف متولیان آموزش و پرورش و آموزش عالی است.

در این آیین، ضمن نکوداشت استاد حسن عاطفی، به عنوان فرهنگی پیشکسوت، از ۲۶ فرهنگی پژوهشگر کاشان تجلیل شد.
استاد حسن عاطفی، مصحح، محقق و پژوهشگر متولد سال ۱۳۱۸ است

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز