خبرگزاری کار ایران

رییس مرکز مشاوره آموزش و پرورش کاشان؛

طرح مشاوره همتایان در مدارس کاشان اجرا می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۳۳۸۵۸

رییس مرکز مشاوره آموزش و پرورش کاشان از اجرای طرح " مشاوره همتایان " در مدارس متوسطه فنی و حرفه ای، شاخه نظری و کار دانش این شهرستان خبر داد.

رییس مرکز مشاوره آموزش و پرورش کاشان از اجرای طرح «مشاوره همتایان» در مدارس متوسطه فنی و حرفه‌ای، شاخه نظری و کار دانش این شهرستان خبر داد.

«حسین عنایتی» در گفتگو با خبرنگار ایلنا در کاشان با اعلام این خبر افزود: تاثیر گروه‌های هم سال، یک حقیقت انکار ناپذیر است که این تاثیرات می‌تواند مثبت و یا منفی باشد که باید این فرآیند، به عنوان یک استرات‍ژی مؤثر برای توسعه مهارت‌های فردی واجتماعی دانش آموزان بهره گرفت.

به گفته وی، کمک به رشد سازگاری فردی و اجتماعی دانش آموزان، ارتقاء سطح بهداشت روان مدرسه، تقویت حس مسئولیت پذیری، ترویج فرهنگ مشارکت پذیری و مشارکت جویی در بین دانش آموزان از جمله اهداف این طرح است.

وی اظهار داشت: مهیا ساختن زمینه تصمیم گیری و تصمیم سازی سالم و بهره بردن از گروه همسالان جهت پیشگیری از بروز رفتارهای پر خطر، استفاده از ظرفیت همسالان در انتقال آموزش‌های تحصیلی، شغلی و بهداشت روان از دیگر اهدافی است که در این طرح دنبال می‌شود.

رییس مرکز مشاوره آموزش و پرورش کاشان گفت: شرکت در این طرح، یک امر داوطلبانه است که همیاران مشاور، در کارگاه آموزشی شرکت کرده و پس از طی دوره کسب مهارتهای زندگی آگاهانه، کارت همیار دریافت می‌کنند.

وی تصریح کرد: توانایی در برقراری ارتباط موثر با همسالان، مقبولیت و محبوبیت دربین دانش آموزان، علاقه به انجام امور داوطلبانه و فعالیت‌های یاری رسانی از جمله شرایط داوطلبان شرکت در این طرح است.
عنایتی افزود: همیار مشاوران در دوره آموزشی خود موضوعاتی نظیر وظایف مشاوره، مشکلات رایج در بین دانش آموزان، برقراری ارتباط موثر، مهارت ابراز وجود و جراتمندی، مهارت حل مساله و تصمیم گیری، روشهای مقابله با استرس و مهارت‌های تحصیلی را فراد می‌گیرند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز