خبرگزاری کار ایران

مدیرکل توسعه و ترویج صنایع دستی کشور:

تخصصی‌شدن آموزش هنرهای سنتی در راستای استانداردسازی هنر است

کد خبر : ۲۲۶۴۳۷

مدیرکل توسعه و ترویج صنایع دستی کشور، تخصصی‌شدن آموزش هنرهای سنتی را رویکرد این مرکز در راستای استانداردسازی این هنرها عنوان کرد

مدیرکل توسعه و ترویج صنایع دستی کشور، تخصصی‌شدن آموزش هنرهای سنتی را رویکرد این مرکز در راستای استانداردسازی این هنرها عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کاشان، " سید عبدالمجید شریف‌زاده " در حاشیه بازدید از کارگاه‌های صنایع دستی این شهرستان، از آموزش، حفظ و احیای هنرهای سنتی و دستی و معرفی آن در سطح کشور به عنوان یکی از مهمترین برنامه‌های اساسی مدیریت توسعه و ترویج صنایع دستی کشور نام برد.

وی اظهار کرد: این مدیریت در راستای تدوین و استانداردسازی هنرهای سنتی فعالیت‌های گسترده‌ای را در بخش آموزش انجام داده است.

مدیرکل توسعه و ترویج صنایع دستی کشور، تخصصی شدن آموزش هنرهای سنتی را رویکرد این مرکز در راستای استانداردسازی این هنرها عنوان کرد و گفت: با تخصصی شدن این هنرها، شیوه کار با رعایت اصول فنی و تکنیکی آن به عنوان یک فرهنگ معنوی نسل به نسل منتقل می‌شود.

وی با اشاره به حذف فضای فرهنگی و معنوی هنرهای سنتی در شیوه‌های آموزشی جدید بیان داشت: بر خلاف شیوه‌های جدید، در شیوه سنتی آموزشی، استاد علاوه بر آموزش تکنیکی و فنی کار، جلوه‌های فرهنگی و اعتقادی آن نیز به شاگرد منتقل می‌شود.

شریف‌زاده در ادامه با تأکید بر نقش مؤثر رسانه‌ها در ترغیب بخش خصوصی برای احیای صنایع دستی و هنرهای سنتی خاطرنشان کرد: گستردگی هنرهای سنتی موجب شده تا حفظ و احیای این هنرها بدون مشارکت بخش خصوصی برای دولت امکان‌پذیر نباشد.

به گفته وی احیای هنرهای سنتی فراموش شده نیازمند شرایطی است که برای ایجاد آن حمایت دولت و تخصیص اعتبارات و برنامه‌ریزی مناسبی را می‌طلبد.

مدیرکل توسعه و ترویج صنایع دستی کشور و هئیت همراه از مرکز هنرهای سنتی کاشان، خانه‌های تاریخی منوچهری، نگین، بروجردی‌ها، عامری‌ها و کارگاه‌های زری‌بافی، شعربافی و مخمل‌بافی در خانه منوچهری این شهرستان بازدید کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز