خبرگزاری کار ایران

مدیرموسسه عفاف و حجاب حکمت کاشان؛

مد لباسی بیاوریم که مطابق با فرهنگ اصیل ایران اسلامی باشد

asdasd
کد خبر : ۲۲۵۳۱۱

آمادگی دارم تا تجربیات ۲۰ ساله و ذهنیات خود را به صورت مکتوب در زمینه طراحی و دوخت لباس با متدهای جدید اسلامی دراختیار بانوان کشور قرار دهم.

مدیرموسسه عفاف و حجاب حکمت کاشان گفت: آمادگی دارم تا تجربیات ۲۰ ساله و ذهنیات خود را به صورت مکتوب در زمینه طراحی و دوخت لباس با متدهای جدید اسلامی در اختیار بانوان کشور قرار دهم.

«زهرا اخوان»، مدیر موسسه عفاف و حجاب حکمت کاشان، در گفتگو با خبرنگار ایلنا در کاشان، ضمن انتقاد از بعضی مسئولین در ارتباط با عدم حمایت از آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای گفت: با توجه به اینکه آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای‌های آزاد در آموزش نیرو‌های ماهر و اشتغال‌زایی نقش به سزایی در جامعه دارند از مسئولین انتظار می‌رود حمایت بیشتری از اینگونه آموزشگاه‌ها به عمل آورند.

وی با بیان اینکه آمادگی دارم تا تجربیات ۲۰ ساله و ذهنیات خود را به صورت مکتوب در زمینه طراحی و دوخت لباس با متدهای جدید اسلامی در اختیار بانوان کشور قرار دهم. گفت: با توجه به اینکه ظرفیت و استعداد طرح سوال در رشته طراحی و دوخت را دارم از سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای انتظاردارم به جای اینکه مرکز استان سوال در این زمینه برای کارآموزان این رشته را طرح کند به آموزشگاه‌های آزاد خود شهرستان کاشان اجازه داده شود تا سئوال طرح کنند.

مدیرآموزشگاه طراحی و دوخت حکمت کاشان، تنها هدف خود در زمینه ایجاد آموزشگاه طراحی و دوخت را تولید لباس‌های اسلامی مطابق با طرح عفاف و حجاب و فرهنگ اصیل اسلامی عنوان کرد و گفت: ما می‌توانیم با طراحی، طبق سلیقه دختران و خانم‌های شیک پوش و سنگین سلیقه، لباس‌های آراسته پوشیده و زیبا داشته باشیم.

کار‌شناس و مسئول اتحادیه طراحی و دوخت شهرستان کاشان با بیان اینکه دین مبین اسلام نه تنها هیچ گونه مخالفتی با زیبایی، آراستگی و شیک پوشی ندارد، بلکه زیبایی و آراستگی را جزء دین می‌داند و به آن اهمیت زیادی می‌دهد، گفت: در راستای ترویج دین طبق وظیفه شرعی که داریم درحیطه طراحی لباس مدلهای چادر و مانتوهای مدل دارتلاش می‌کنیم.

اخوان با بیان اینکه نباید به بانوان صرفا اصرار به چادری بودن کنیم، بلکه دختران جوان بدانند که اگر چادر نمی پوشند می‌توانند از مانتویی که درشان یک زن مسلمان ایرانی با پوشش اسلامی است استفاده کنند، خاطرنشان کرد: اگربه نیاکان خود مراجعه کنیم از آثار ماندگار آن‌ها می‌توانیم به آراستگی و پوشیدگی آن‌ها پی ببریم.

این کار‌شناس المپیاد استانی، زن دوران صفویه و ادوار قدیمی تو را نمادی از لباس‌های قشنگ با پوشیدگی اسلامی نام برد و گفت: موسسه عفاف و حجاب حکمت کاشان آمادگی طراحی و تولید مانتو‌هایی شبیه چادر با پوشیدگی و زیبایی برای پزشکان، وکلا، اساتید دانشگاه‌ها، کارمندان، ارگان‌ها و کلیه مکانهای عمومی را دارد.

مسئول اتحادیه طراحی و دوخت شهرستان کاشان تصریح کرد: تمام توانم را در تولید لباس‌های اسلامی مطابق با طرح عفاف و حجاب و فرهنگ اصیل اسلامی در راستای منویات مقام معظم رهبری که فرمودند «تقلید فرهنگى خطر خیلى بزرگى است، اما این حرف اشتباه نشود با این‌که بنده با مُد و تنوع و تحول در روش‌هاى زندگى مخالفم؛ نخیر، مُدگرایى و نوگرایى اگر افراطى نباشد، اگر روى چشم و هم چشمىِ رقابتهاى کودکانه نباشد، عیبى ندارد را بکار خواهم گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز