خبرگزاری کار ایران

متخصص رادیوتراپی انکولوژی کاشان:

سالانه ۴۵۰ تا ۶۰۰ بیمار سرطانی به بیماران سرطانی در کاشان اضافه می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۲۲۲۳۵۲

سالانه ۴۵۰ تا ۶۰۰ بیمار سرطانی به بیماران سرطانی در شهرستان کاشان اضافه می شوند و بار درمانی شهرستان را افزایش می‌دهد.

متخصص رادیوتراپی و انکولوژی کاشان گفت: سالانه ۴۵۰ تا ۶۰۰ بیمار سرطانیبه بیماران سرطانی در شهرستان کاشان اضافه می شوند و بار درمانی شهرستان را افزایش می دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، دکتر مصطفی سروی زاده متخصص رادیوتراپی و انکولوژی در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران شهرستان کاشان گفت: بیماری سرطان در کشور و به تبع آن در شهرستان کاشان روبه افزایش است که برخی این افزایش سریع را به سونامی سرطان تعبیر کرده اند.

وی از جراحی، شیمی درمانی و رادیو تراپی به عنوان سه مرحله درمان نام برد و یاد آورشد: در شهرستان کاشان امکانات جراحی و جراحان مجربی هستند که اکثربیماران سرطانی در شهرستان درمان می شوند.

به گفته وی در بخش شیمی درمانی، دانشگاه علوم پزشکی کاشان امکانات دارویی بیماران را فراهم نموده است و با وجود گرانی داروها بیماران داروهای مورد نیاز خود را با تخفیف می توانند تهیه کنند.

دکترسروی زاده در ادامه با اشاره به اینکه شهرستان کاشان به دلیل نداشتن امکانات رادیوتراپی امکان رادیو تراپی برای بیماران سرطانی وجود ندارد گفت: بیمارانی که نیازمند رادیوتراپی هستند باید برای هر دوره ۳۵ تا ۴۰ روزه رادیو تراپی رنج مسافرت به شهرهای اصفهان و یا تهران را به خود هموار کنند.

به گفته وی ۶۰ درصد از بیماران سرطانی، نیازمند رادیو تراپی برای تکمیل دوره بیماری خود که جزو درمانهای اساسی محسوب می شود هستند.

متخصص رادیوتراپی‌و انکولوژی نیاز همزمان چندین بیمار سرطانی به رادیو تراپی را یکی از مهمترین دلایل تراکم بیماران و ایجاد وقفه در طول درمان بیماران سرطانی کاشان اعلام کرد.

دستگاه رادیو تراپی شتاب دهنده کاشان به جای کاشان به یکی از شهرهای دیگر کشور رفت

دکتر سروی زاده در ادامه با اشاره به راه اندازی بیمارستان بیماریهای خاص آیت الله یثربی(ره) کاشان گفت: در این بیمارستان مرکزی برای استقرار دو بونکرشتاب دهنده ‹‹ دستگاه براکی تراپی›› احداثشده است.

وی افزود: دستگاه نیز با هزینه میلیاردی توسط خیرین خریداری شده است اما به یکی از شهرهای دیگر کشور برده شده است.

دکتر سروی زاده یاد آورشد: در صورت استقرار این دستگاه در بیمارستان بیماریهای خاص آیت الله یثربی(ره) کاشان، رادیو تراپی در داخل بافت تومور بدون عمل جراحی و بدون هیچ عارضه ای انجام می شود.

متخصص رادیوتراپی و انکولوژی افزود: بیمارستان بیماریهای خاص آیت الله یثربی(ره) کاشان در مجموعه بیمارستانی شهید بهشتی کاشان دارای اتاق عمل، شیمیی درمانی، رادیو تراپی، و براکی تراپی است که در صورت همکاری مسؤولین و تهیه امکانات این بیمارستان، این مکان به یکی از مجموعه های منحصر به فرد استان اصفهان و کشور تبدیل خواهد شد.

سرطان های سینه، پروستات و دستگاه گوارش شایع ترین سرطان درکاشان است

دکتر سروی زاده در ادامه تعداد کودکان سرطانی کاشان ۱۱ کودک اعلام کرد و یاد آورشد: یکی از مشکلات ما در شهرستان عدم پزشک متخصص سرطان کودکان است.

وی همچنین تعداد بیماران سرطانی در شهرستان کاشان را ۱۵۰۰ تا ۲ هزار نفر اعلام کرد و از سه نوع سرطان سینه، پروستات و دستگاه گوارش به عنوان شایع ترین سرطان ها در شهرستان کاشان نام برد.

به گفته وی سرطان معده که جزو سرطان های نادر در دنیا است در ایران و به ویژه در کاشان آمار بالایی را به خود اختصاص داده است که عامل اصلی افزایش این بیماری عادت های غط غذایی است.

دکتر سروی زاده با اشاره به این که مبتلایان به سرطان بعد از یک دوره جراحی، دوره های درمان ۶ تا ۸ ماه را در مراکز درمانی باید طی کنندگفت: این بیماری هزینه های سنگینی را به بیمار تحمیل می کند و این هزینه ها گاهی به قدری سنگین است که افراد متموّل را نیز به زیر خط فقر می برد.

به گفته وی هزینه های شیمی درمانی از زیر یکصد هزارتومان در هر کورس درمانی‹‹ هر سه هفته یک کورس درمان ›› آغاز و به بیش از ۱۵ میلیون تومان در هر کورس می رسد.

متخصص رادیوتراپی و انکولوژی درادامه دسترسی به برخی از داروهای سرطانی را به دلیل تحریم های اقتصادی و عدم دسترسی به داروهای جدید غیر ممکن دانست و گفت: با تدابیری که انجام شده اکثرداروهای مورد نیاز بیماران سرطانی در دسترس است.

کیفیت زندگی عامل اصلی ابتلا به سرطان است

دکتر سروی زاده، کیفیت زندگی، نوع مواد غذایی و نگهدارنده ها در مواد غذایی فست فود ها، کاهش فعالیت های فیزیکی، کاهش استفاده از سبزیجات و میوه جات را از مهمترین دلایل ابتلا به سرطان اعلام کرد.

به گفته وی زمان ابتلا به سرطان های سینه از ۳۰ سال به بالا، معده از ۴۰ سال به بالا، روده بزرگ از ۵۰ سال به بالا، سرطان خون در اطفال است.

دکتر سروی زاده نقش مهم اجرای طرح تحول سلامت را درهزینه های درمانی و دارویی بیماران سرطانی را یاد آورشد و گفت: کلیه مراحل درمان و دارو برای بیماران در طرح تحول سلامت در مراکز دولتی رایگان و نقش مهمی در رفع مشکلات بیماران بی بضاعت دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز