خبرگزاری کار ایران

به مناسبت بزرگداشت محتشم کاشانی،

زنگ محتشم در مدارس کاشان نواخته شد

asdasd
کد خبر : ۲۱۷۵۷۴

بزرگداشت محتشم کاشانی، تکریم بزرگان علم و اندیشه و فرهنگ است تا بیاندیشیم و مسیر زندگی جاودانه را ترسیم کنیم.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان کاشان گفت: بزرگ‌داشت محتشم کاشانی، تکریم بزرگان علم و اندیشه و فرهنگ است تا بیاندیشیم و مسیر زندگی جاودانه را ترسیم کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، «محمود خدمتی» در آیین «زنگ محتشم» در دبیرستان محتشم کاشان افزود: برگزاری این مراسم بهانه‌ای است تا بیاندیشیم که چرا نام برخی بزرگان جاودانه مانده و با قلب مردم گره خورده است.

به گفته وی، نام محتشم کاشانی، و ترکیب بند او که در جهان فراگیر شده است، جای تحقیق است تا کشف این راز، راهگشای یک زندگی سعادتمند برای ما باشد.

وی اظهار داشت: عظمت شعر «محتشم کاشانی» و ماندگاری آن در دل‌ها، به واسطه معارف بلند آن است که در پیوند با محبت اهل بیت(ع) و امام حسین(ع) حاصل شده و این درسی است که ما باید فرابگیریم.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان کاشان ضمن اشاره به نواخته شدن زنگ «محتشم کاشانی» برای نخستین بار در کاشان گفت: آشنایی با بزرگان، می‌تواند آینده‌ای روشن را برای ما ترسیم کند و جمع دانش آموزان را به افتخار رهنمون شود.

خدمتی گفت: تجلیل از «محتشم کاشانی» تجلیل از چهره‌ای است که دلش را با نام اهل بیت(ع) پیوند زد و امیدواریم که تجلیل و زنده نگه داشتن یاد بزرگان فرهنگ رایج در جامعه شود.

عطرافشانی آرامگاه محتشم کاشانی توسط دانش آموزان دبیرستان دهخدا، خواندن دسته جمعی ترکیب بند محتشم توسط دانش آموزان دبستان پسرانه شاهد و برگزاری مسابقات پژوهش و تحقیق شخصیت محتشم کاشانی، از جمله برنامه‌های جنبی تدارک دیده شده زنگ محتشم کاشانی در مدارس این شهرستان برشمرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز