خبرگزاری کار ایران

همزمان با هفته تربیت بدنی؛

نخستین المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای مدارس شهرستان کاشان آغازشد

asdasd
کد خبر : ۲۱۵۳۰۷

ورزش و تندرستی، یکی از سفارش‌های شریعت مقدس و اولیا الهی(ع) است که در زندگی روزمره ما نباید مورد غفلت و بی توجهی قرار بگیرد.

مدیر آموزش و پرورش کاشان گفت: ورزش و تندرستی، یکی از سفارش‌های شریعت مقدس و اولیا الهی(ع) است که در زندگی روزمره ما نباید مورد غفلت و بی‌توجهی قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، «محمود خدمتی» در آیین آغاز نخستین المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای مدارس شهرستان کاشان با اعلام این مطلب افزود: جسم سالم، نیازمند روح سالم است، چرا که شهروندان با جسم ناتوان، قادر به نقش آفرینی در پیشرفت و سلامت جامعه نیست.

وی اظهار داشت: در دنیای امروز، که دنیای ماشینی است و فناوری در همه ابعاد زندگی ما دخالت دارد، آسیب‌های فراوانی نیز به دنبال داشته و خسارت‌های جبران ناپذیری را بر سلامت جسم و روح تحمیل کرده است.

وی بااشاره به شیوع اضافه کودکان تاکید کرد: اضافه وزن در این سن از نظر علمی و پزشکی قابل قبول نیست و ما باید به هر شکل ممکن، تحرک و فعالیت را به جامعه برگردانیم و آغاز این پویایی باید از مدارس باشد.

به گفته وی، ورزش، وسیله نیست بلکه ابزاری است برای رسیدن به اهداف والای انسانی که مهم‌ترین آن، نوعدوستی و کمک به دیگران در عین تلاش برای رسیدن به هدف است.

خدمتی افزود: امیدواریم که اجرای مسابقات درون مدرسه‌ای، با مشارکت فعال دانش آموزان، باعثتقویت منش پهلوانی و اخلاق انسانی در قالب رقابت‌های ورزشی شود.

کار‌شناس مسوول تربیت بدنی مدیریت آموزش و پرورش کاشان گفت: اولین المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای با شعار «تحصیل، تهذیب، ورزش» از ابتدای آبان در مدارس شهرستان کاشان از ۲۶مهر شروع شده و تا پایان دهه فجر انقلاب ادامه خواهد داشت.

«علیرضا عابدی» افزود: کشف و شناسایی استعدادهای ورزشی دانش آموزان برای شرکت در مسابقات استانی و کشوری، انجام مسابقات با توجه به علایق دانش آموزان و امکانات و ظرفیت‌های موجود مدارس از جمله اهداف این المپیاد است.

به گفته وی، جذاب کردن و بانشاط سازی فضای مدرسه، تقویت اعتماد به نفس دانش آموزان، توام کردن فعالیت ورزشی با رفتارهای اخلاقی و مهارت‌های اجتماعی از دیگر اهداف این مسابقات است.

وی اظهار داشت: مسابقات بومی و محلی، بازی‌های دبستانی و پرورشی به همراه مسابقات فوتبال، والیبال، طناب زنی، هنرهای نمایشی ورزشی از جمله مسابقاتی است که در این مسابقات انجام خواهد شد.

در این آیین، پس از رژه ورزشکاران دبستان صلاحی، دانش آموز «سید حسین موسوی» دارنده رتبه سه دوره قهرمانی مسابقات زورخانه‌ای نونهالان کشور، به اجرای برنامه پرداخت.

همزمان با هفته تربیت بدنی، صبح امروز، دوشنبه بیست و هشتم مهرماه، نخستین المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای مدارس شهرستان کاشان به همت اداره آموزش و پرورش این شهرستان با حضور مدیر این اداره، نایب ریس شورای اسلامی شهر کاشان، جمعی از مسئولین و مدیران مدارس در سالن تختی کاشان آغاز شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز