خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شهرک صنعتی صباحی بیدگلی گفت؛

کمبود نقدینگی؛ مشکل تولیدکنندگان فرش ماشینی در آران و بیدگل

asdasd
کد خبر : ۲۱۲۴۲۰

متاسفانه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی تاکنون با تبعیض قراردادن در ایجاد مرکز رفاهی ورزشی کارگری درآران و بیدگل نسبت به سایر شهرهای استان اصفهان هیچگونه اقدامی در این جهت انجام نداده است.

رییس هیئت امنا شهرک سلیمان، صباحی بیدگلی گفت: با توجه به اینکه اینکه از ابتدای سال جاری تولید کنندگان فرش ماشینی در شهرک صنعتی صباحی بیدگلی آران و بیدگل با افزایش بی‌رویه قیمت نخ مواجه بوده‌اند از مسئولین انتظارداریم به منظور جلوگیری از کاهش تولید، در این خصوص یاری رسان صاحیان صنایع باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در آران و بیدگل، «حسنعلی اسماعیلیان» در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران شهرستان آران و بیدگل، کمبود نقدینگی، نبود مجموعه ورزشی رفاهی کارگری، افزایش بی‌رویه قیمت نخ، مشکل زیر ساختی برای توسعه شبکه مخابراتی و سنددار نشدن بعضی از واحدهای تولیدی را از مهم‌ترین مشکلات شهرک صنعتی صباحی بیدگلی عنوان کرد و گفت: از مسئولین انتظارداریم ضمن اینکه قدر جایگاه صاحبان صنایع را درک کنند، به منظور جلوگیری از کاهش تولید در این خصوص یاری رسان صاحیان صنایع ذر این منطقه باشند.

وی با بیان اینکه شهرک صنعتی صباحی بیدگلی در زمینی بالغ بر یک ۴۰۰ هکتار بالغ بر ۱۰ هزار کارگر بصورت مستقیم و ۱۰هزار نفر بصورت غیرمستقیم در واحدهای تولیدی و فرش ماشینی این شهرک فعالیت دارند. گفت: ماهیانه دو میلیون و ۵۰۰ هزار مترمربع فرش ماشینی در این شهرک تولید که بخشی از آن به کشورهای افغانستان، عراق، پاکستان، آذربایجان و اروپا صادر می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه محصول فرش ماشینی در آران و بیدگل دارای مزیت رقابتی و کیقیت بالا است و محصول بر‌تر این شهرستان شناخته می‌شود بایستی مشکلات صاحبان صنایع رفع شود.

«اسماعیلیان» از نوسازی خطوط تولید فرش ماشینی تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: به طور میانگین ماهیانه سه خط تولید جدید از نوع ۷۰۰ شانه هشت رنگ و ۱۰ رنگ، هزار شانه هشت رنگ و ۱۰ رنگ و ۱۲۰۰ شانه هشت رنگ در این منطقه راه اندازی می‌شود.

وی با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد محصولات فرش ماشینی کشور در منطقه آران و بیدگل و کاشان تولید می‌شود، اظهار داشت: با توجه به این آمار، تاسیس یک نمایشگاه دائمی و بین المللی فرش در منطقه ضروری است.

مدیرعامل شهرک صنعتی صباحی بیدگلی با انتقاد از نبود مجموعه ورزشی رفاهی و کارگری در شهرستانی که ۷۰ درصد جمعیت آن کارگری است گفت: متاسفانه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی تاکنون با تبعیض قراردادن در ایجاد مرکز رفاهی ورزشی کارگری در آران و بیدگل نسبت به سایر شهرهای استان اصفهان هیچگونه اقدامی در این جهت انجام نداده است.

رییس هیئت امنا شهرک سلیمان صباحی، با اشاره به اقدام شورای اسلامی آران و بیدگل در تعطیلی دفتر شهرداری مستقر شهرک سلیمان صباحی گفت: متاسفانه این اقدام ناشایست شورای شهر باعثخواهد شد تا روند توسعه شهر به تاخیر افتد

وی افزود: به هیچ عنوان شورا حق دخالت در جمع آوری این دفتر را نداشت و اگر هم مشکلی بود باید با هماهنگی با شهرداری و هیئت امنا شهرک اقدام می‌نمود و اگر هم خطایی صورت گرفته است باید با خاطیان آن برخورد می‌کرد نه اینکه صورت مساله را پاک کنند.

وی تصریح کرد: شورای شهر در روز صنعت و در سالی که مزین به سال فرهنگ و اقتصاد نامیده شده است، این اقدام را انجام داد که باعثبروز مشکلاتی برای صاحبان صنایع شده است.

وی نرخ بیکاری در شهرستان آران و بیدگل را صفر عنوان کرد و گفت: یک کارگر معمولی در واحدهای تولید فرش ماشینی آران و بیدگل می‌تواند ماهیانه یک میلیون و پانصد هزار تومان حقوق دریافت کند.

رییس هیئت امنا شهرک سلیمان صباحی در پایان از مسئولین شهرستانی و استانی خواست با حفظ وحدت و همدلی به شهرکهای صنعتی مستقر در این شهرستان نگاه ویژه داشته باشند و مشکلات آنان را برطرف نمایند تا با خاطر آسوده به فعالیت خود ادامه دهند.

شهرستان آران و بیدگل با جمعیتی بیش از ۱۰۰ هزار نفر در شمال استان اصفهان واقع شده که با داشتن ۷۰ درصد جمعیت کارگری و بیش از ۱۶ هزار نفر کارگربیمه شده اصلی تامین اجتماعی در بیش از ۳ هزار واحد تولیدی و صنعتی یکی از بزرگ‌ترین شهرستانهای تولید کننده فرش ماشینی در کشور است،

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز