خبرگزاری کار ایران

مدیر آموزش و پرورش کاشان؛

آموزش و پرورش، جای سیاست بازی نیست

asdasd
کد خبر : ۲۰۴۵۶۱

مدیران مدارس باید با مشارکت همه ارکان مدرسه، توانمندی‌های دانش آموزان را شناسایی کنند و برای پیشبرد اهداف نظام آموزشی برنامه‌ریزی کنند.

مدیر آموزش و پرورش کاشان گفت: مدیران مدارس باید با مشارکت همه ارکان مدرسه، توانمندی‌های دانش آموزان را شناسایی کنند و برای پیشبرد اهداف نظام آموزشی برنامه ریزی کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، «محمود خدمتی» در نشست مدیران مدارس متوسطه کاشان افزود: مدیران مدارس باید با تکیه بر نقاط اشتراک همکاران و اولیا دانش آموزان برای پیشبرد اهداف نظام آموزشی متناسب با موقعیت مدرسه خود، برنامه ریزی و سیاستگذاری کنند.

وی اظهار داشت: مجمع خیرین مدرسه ساز، یک فرصت استثنایی است که نیکوکاران ما، بی‌مزد و بی‌منت، به یاری آموزش و پرورش آمده‌اند و باید قدردان این همنوع دوستی و ایثار آن‌ها بود.

وی تصریح کرد: مدیران مدارس باید رهبران آموزشی باشند و برای استفاده از امکانات موجود مدارس و دبیران به نفع بهبود کیفیت آموزش، جذابیت ایجاد کنند پیش از آنکه بخش خصوصی، از این ظرفیت‌ها برای درآمد زایی بهره ببرد.

به گفته وی، مشارکت اولیا نباید به کمک‌های اقتصادی محدود شود بلکه باید از ظرفیت‌های خانواده دانش آموزان در همه ابعاد مدیریت مدرسه استفاده کرد که علت اصلی افت تحصیلی و ناهنجاری‌های دانش آموزان را می‌توان با کمک خانواده‌ها شناسایی و برطرف کرد.

وی با اشاره به اهمیت توسعه مهارت‌های فنی و حرفه‌ای گفت: دغدغه دولتمردان اشتغال در جامعه است و برای رسیدن به این هدف، در برنامه‌های توسعه و افق ۱۴۰۴، ضریب اشتغال در هنرستان‌ها باید به ۵۰ درصد برسد.

وی تاکید کرد: یک بعد از همکاری خانواده‌ها با مدرسه، هدایت تحصیلی دانش آموزان برای تحصیل در هنرستان است و خانواده‌ها باید آگاه شوند که دیپلم بیکار برای فرد و جامعه بهره‌ای ندارد.

وی بااشاره به ضرورت هدایت تحصیلی دانش آموزان گفت: در کشورهای توسعه یافته، حرفه آموزی یک افتخار محسوب می‌شود و در کشوری مثل آلمان، هدایت تحصیلی دانش آموزان از سال چهارم ابتدایی انجام می‌شود تا مسیر آینده جامعه را ترسیم کنند.

مدیر آموزش و پرورش کاشان گفت: نقش الگویی معلمان، تربیت انسان هدفدار بر پایه مبانی دینی و ارزشی است و عظمت آموزش و پرورش، رسیدن به این هدف است همانطور که در دوران انقلاب، فرهنگیان ما با نهج البلاغه به کلاس می‌رفتند، معلم فیزیک، شیمی و یا ریاضی نیز باید از لابلای فرمول‌های خشک درسی، باید درس توحید و معرفت بگوید.

خدمتی با اشاره به ضرورت ارزیابی عملکرد افزود: ارزیابی عملکرد، جریانی یک طرفه از بالا به پایین نیست، بلکه تعاملی دوطرفه است و ریشه آن خیرخواهی و پیشرفت در فعالیت همکاران است.

وی تاکید کرد: آموزش و پرورش جای سیاست بازی نیست، مدرسه محل آگاهی است اما جای فعالیت جریان‌های خاص برای تضعیف دولتمردان نیست، همه ما حول محور ولایت فقیه و ارزشهای نظام جمهوری اسلامی، موظف به حمایت از دولت هستیم.

دبیر کمیته پروژه مهر آموزش و پرورش کاشان گفت: مدیران مدارس باید مدارس را برای آغاز سال تحصیلی همراه با نشاط و آرامش همکاران، دانش آموزان و خانواده آن‌ها آماده کنند.

«تقی پناه» افزود: گزارش تعمیر و تجهیز مدارس را به صورت شایسته به خانواده دانش آموزان گزارش کنند و برای دریافت مشارکتهای داوطلبانه مردمی، روش‌های پسندیده‌ای را منظور کنند.

وی اظهار داشت: ارائه و اجرای برنامه هفتگی کلاس‌های درس، در اولین روز مهر، باعثایجاد امنیت روحی و روانی دانش آموزان و خانواده آن‌ها می‌شود و اعتماد آن‌ها را به مدرسه جلب می‌کند.

وی تاکید کرد: ارزشیابی دبیران و ارکان مدرسه، یک پروسه در طول سال تحصیلی است که با تفاهم نامه شورای دبیران شروع می‌شود تا مهم ارکان مدرسه، شرح وظایف خود را بدانند و در مدیریت مدرسه مشارکت سازنده داشته باشند.

پناه با اشاره به استقبال و مراجعه گسترده تحصیل کردگان دانشگاهی جهت اشتغال در مدارس تصریح کرد: به استناد قانون آموزش و پرورش به کارگیری نیروهای آزاد، با هر نام و عنوان که باشد در مدارس دولتی مجوز قانونی نداشته و ممنوع می‌باشد.

نشست مدیران مدارس متوسطه شهرستان کاشان در اردوگاه لقمان حکیم قمصر با حضور کار‌شناسان آموزشی و فرهنگی با هدف بررسی اجرای پروژه مهر و سیاست گذاری سال تحصیلی ۹۴-۹۳ برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز