خبرگزاری کار ایران

رییس جمعیت هلال احمر آران و بیدگل

اجساد دو گردشگر مفقود شده در کویر مرنجاب به آران و بیدگل انتقال یافت

asdasd
کد خبر : ۲۰۴۱۹۲

اجساد دو گردشگر که هفته گذشته در کویر مرنجاب ناپدید شده بودند، با بالگرد و آمبولانس به آران و بیدگل انتقال یافت.

رییس جمعیت هلال احمر آران و بیدگل گفت: اجساد «رامین بخشی» و «مازیار حنیفی» اهل رودهن تهران که چهارشنبه هفته گذشته در کویر مرنجاب ناپدید شده بودند، ساعت ۲۰ سه شنبه توسط کویرنوردان اعزامی از تهران در حسن آباد قم در ۸۰ کیلومتری آران و بیدگل و ۳۰ کیلومتری خودرو آنان پیدا شد.

«دکتر محمد رمضانی» در گفتگو با خبرنگار ایلنا در آران و بیدگل با اعلام این خبر گفت: انتقال اجساد دو قربانی کویر، به دلیل تاریکی شب و عدم امکان پرواز برای بالگرد، به صبح موکول شد.

وی تصریح کرد: اجساد با یک فروند بالگرد به کویر مرنجاب و از آنجا با آمبولانس به آران و بیدگل انتقال یافت.

رمضانی علت مرگ این دو گردشگر را تشنگی و خستگی و گرمای طاقت فرسای کویر دانست. و گفت: اجساد این دو گردشگر پس از انجام تشریفات قانونی به زادگاهشان منتقل شد.

وی خاطرنشان کرد: اگر این گردشگران هنگامی که راه را گم کردند آذوقه کافی به همراه می داشتند و یا اینکه لاستیک زاپاس ماشین خود را آتش می زدند دود و آتش ناشی از لاستیک تمام منطقه سفید دریاچه نمک را فرا می گرفت زودتر نجات پیدا می کردند و تلف نمی شدند.

چهار گردشگر چهارشنبه هفته گذشته با یک دستگاه خودرو سواری در کویر مرنجاب دچار حادثه شدند و ساعت دو بامداد جمعه آنان برای یافتن راه و درخواست کمک به دو گروه تقسیم شدند و از مسیرهای مختلف حرکت کردند.

دو نفر از این اکیپ چهار نفره روز یکشنبه هفته جاری توسط کارکنان معدن نمک نجات یافته بودند.

تلاش برای یافتن دو فرد گم شده از سه روز گذشته توسط تیم های امداد و نجات در منطقه آغاز و اجساد آنان پس از دو روز جست وجو پیدا شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان نیز گفت: برای یافتن این دو گردشگر حدود هشت ساعت پرواز توسط بالگردهای جمعیت هلال احمر صورت گرفت.

«منصور شیشه فروش» افزود: ۱۷ تیم امداد زمینی، راهنمایان محلی، محیط بانان محیط زیست، نیروی انتظامی، سپاه، ارتش و بسیج از مناطق مختلف برای یافتن این دو گردشگر به کار گرفته شده بود.

منطقه گردشگری کویر مرنجاب در آران و بیدگل در شمال استان اصفهان واقع شده است.

شایان ذکراست طی چند روز گذشته بیش از ۲۰۰ نفر شامل اکیپ‌های سپاه، گردان‌های ارتش، اهالی محلی، نیروهای هلال احمر، محیط‌بانان اداره محیط زیست، مأموران منابع طبیعی، مدیران بحران استان اصفهان و…در منطقه مرنجاب به همراه تجهیزات کامل شامل یک فروند بالگرد، ۲۵ خودرو، شش موتورسوار و نیروهای پیاده در حال گشت‌زنی و جست‌وجو بودند.

ضرورت دارد درمرحله اول برای جلوگیری از چنین حوادثناگواری اگر منطقه مرنجاب گردشگری است مسوولین ضمن ایجاد ایستگاه امداد و نجات در مسیر جاده گردشگری مرنجاب برای دادن امکانات و ثبت نام هویت افرادی که روزانه به مرنجاب ورود پیدا می کنند و همچنین با تحویل بروشورهایی به گردشگران هنگام ورود به مناطق حادثه خیز مرنجاب در آن مشخص شود و برای آنها توجیح شود اگر به فلان مسیر رفتید راه برگشتی وجود ندارد. ضمن اینکه در طول مسیر جاده مرنجاب با نصب تابلو راهنما گردشگران را در ورود به مناطق خطرناک بر حذر کنند.

درمرحله دوم با توجه به اینکه منطقه کاشان و آران و بیدگل دارای جاده های وسیع بزرگراه، مناطق کوهستانی صعب العبور و گردشگری فراوان است و تاکنون عده زیادی از هموطنان در این منطقه به علت نبود امکانات سریع امداد و نجات و هلی کوپتر جانشان را در مناطق کوهستانی و بزرگراهها از دست داده اند ضرورت دارد مسئولین با اختصاص امکانات کامل امداد و نجات هوایی مجهز به هلی کوپتر در این منطقه اقدامی اساسی و جدی را به عمل آورند.

ناگفته نماند تلاش بی وقفه رئیس جمعیت هلال احمر آران وبیدگل ودیگر مسئولین در این زمینه قابل تقدیر است

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز