خبرگزاری کار ایران

توسط موسسه امیرالمومنین علیه السلام کاشان برگزار می شود؛

آغاز هفتمین دوره تفسیر موضوعی نهج البلاغه

asdasd
کد خبر : ۱۹۸۶۶۳

هفتمین دوره کوتاه مدت تفسیر موضوعی نهج البلاغه به همت موسسه امیرالمومنین علیه السلام کاشان، مجری طرح تخصصی حفظ، ترجمه و تفسیر قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه ازدوم شهریور ماه ۹۳ در این شهرستان آغاز شد.

هفتمین دوره کوتاه مدت تفسیر موضوعی نهج البلاغه به همت موسسه امیرالمومنین علیه السلام کاشان مجری طرح تخصصی حفظ، ترجمه و تفسیر قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه ازدوم شهریور ماه ۹۳ در این شهرستان آغاز شد.

مدیرعامل موسسه امیرالمومنین علیه السلام کاشان در گفتگو با حبرنگار ایلنا در کاشان با بیان این مطلب افزود: این موسسه علاوه بر برگزاری دوره‌های متعدد حفظ وترجمه ومعارف نهج البلاغه، برگزاری دوره‌های کوتاه مدت تفسیر کتاب شریف نهج البلاغه را به صورت موضوعی و طی مدت ۴۵ روز را در دستور کار خود قرار داده است که هم اینک، هفتمین دوره آن در شعب خواهران این موسسه در حال برگزاری است.

حجه الاسلام حسن‌زاده با بیان این مطلب که در این دوره، ۸ موضوع مختلف از نهج البلاغه تدریس می‌شود، تصریح کرد: آشنایی با نهج البلاغه و شخصیت امیرالمومنین علیه السلام، تاثیرات گناه در زندگی و راهکارهای گریز از گناه از منظر نهج البلاغه، بررسی ابعاد علمی اهل بیت علیهم السلام در نهج البلاغه، پیامبر‌شناسی از منظر امیرالمومنین علیه السلام، ارزش والای انسان در خلقت، دنیای ممدوح و مذموم در نهج البلاغه، شناخت دشمنان امیرالمومنین علیه السلام در نهج البلاغه براساس خطبه شقشقیه و ویژگی‌های متقین از منظر حضرت علی علیه السلام از جمله این موضوعات است.

وی همچنین یادآور شد: علاوه بر تشکیل دوره‌های متعدد تفسیر موضوعی نهج البلاغه که تاکنون با مربیگری منصوره رجبی، حافظ کل قرآن و نهج البلاغه، برگزار شده است. این موسسه ۴ دوره آموزشی ترجمه و معارف نهج البلاغه با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و یک دوره بلند مدت تفسیر کل نهج البلاغه در مدت ۴ سال با مربیگری طاهره دوست، حافظ کل قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه، را نیز برگزار کرده است که علاوه براین موارد؛ همراه با کلاس‌های متعدد هفتگی، یکساله، نیم روزی و شبانه روزی حفظ یکساله نهج البلاغه، کلاس‌های ترجمه و تفسیر نهج البلاغه را نیز ویژه حافظان برگزار کرده است.

مؤسسه فرهنگی قرآن وعترت امیرالمؤمنین علیه السلام کاشان، مجری طرح تخصصی حفظ، ترجمه و تفسیر قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجّادیه، فعالیت خود را از سال ۱۳۸۲ شروع که تاکنون مفتخر به تربیت۳۷ حافظ کل نهج البلاغه برای نخستین بار در جهان تشیع و کسب بیش از۴۰ مقام بر‌تر کشوری در مسابقات سراسری نهج البلاغه شده است که شعار «کاشان شهرنهج البلاغه» و انتخاب این موسسه به عنوان «موسسه برگزیده و بر‌تر کشور» درحوزه آموزش نهج البلاغه دردومین آیین تکریم ازخادمان نهج البلاغه گواه بر این عملکرد است. همچنین این موسسه موفق به تربیت بیش از۵۰۰ حافظ قسمت‌هایی از قرآن و نهج البلاغه، تحت پوشش قرار دادن بیش از۲۰۰۰عضو قرآنی و اجرای بیش از ۲۰ نوع فعالیت متنوع قرآن، عترت و نهج البلاغه شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز