خبرگزاری کار ایران

امام جمعه کاشان:

خبرنگاران در انعکاس رویدادها کاملا با دقت عمل کنند

asdasd
کد خبر : ۱۹۳۱۵۲

نماینده ولی‌فقیه در کاشان با اشاره به برگزاری تظاهرات ضدصهیونیستی در سراسر دنیا گفت: امروز محو شدن اسرائیل خواست مشترک همه ملت‌های جهان شده است.

نماینده ولی‌فقیه در کاشان با اشاره به برگزاری تظاهرات ضدصهیونیستی در سراسر دنیا گفت: امروز محو شدن اسرائیل خواست مشترک همه ملت‌های جهان شده است.

به گزارش خبر نگار ایلنا در کاشان، آیت‌الله عبدالنبی نمازی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهرستان با اشاره به برگزاری راهپیمایی امروز در حمایت از مردم بی‌دفاع غزه در این شهرستان و ۱۰ استان کشور اظهار داشت: موضع‌گیری صریح نسبت به جنایت‌های رژیم غاصب صهیونیستی که منجر به شهادت و مجروحیت چندین هزار نفر از کودکان، زنان و افراد بی‌گناه غزه و کرانه غربی شده یک وظیفه همگانی است که باید با رعایت سیاست‌های کلی نظام صورت پذیرد.

وی با بیان اینکه ملاک پیروزی و شکست ماندن و رفتن نیست بیان داشت: بر اساس تفسیر صاحب‌نظران و تحلیل‌گران رژیم غاصب صهیونیستی در جنگ یک‌ماهه شکست خورده است چراکه کشتار و به خاک و خون کشیدن زنان و کودکان و ویران کردن خانه‌های مردم بی‌پناه نه تنها نشانه قدرت نیست بلکه بیانگر ضعف و ناتوانی ارتش رژیم صهیونیستی است.

نماینده ولی‌فقیه در کاشان، ۳۵ سال پیش زمانی که ملت ایران به رهبری امام راحل شعار مرگ بر آمریکا و اسرائیل می‌داد دنیا جنین موضع‌گیری را درک نمی‌کرد بیان داشت: این معجزه انقلاب اسلامی است که اکنون پس از ۳۵ سال این شعار حتی در خیابان‌های واشنگتن و نیویورک توسط شهروندان آمریکایی فریاد زده می‌شود.

نمازی تصریح کرد: وجدان ملت‌های دنیا بیدار شده و امروز مردم جهان دریافته‌اند که چرا امام راحل آمریکا را شیطان بزرگ خوانده و از محو شدن اسرائیل سخن گفته‌اند.

وی کشتار نوزادان، خردسالان، زنان و افراد غیرنظامی را نشانه بی‌رحمی و خباثت مدعیان حقوق بشر دانست و گفت: این همه شقاوت نتانیاهو ریشه در کجا دارد که این چنین بی‌رحمانه دستور به قتل‌ عام نوزادان، کودکان و بی‌گناهان می‌دهد.

امام جمعه کاشان ادامه داد: حمله اسرائیل به مردم غزه به خوبی ادعای جمهوری اسلامی را ثابت کرد مبنی بر اینکه سازمان ملل، شورای امنیت و سازمان‌های مدعی حقوق بشر برای حفظ منافع ملت‌ها نیست بلکه تنها برای مشروعیت بخشیدن و دفاع از منافع ابرقدرت‌ها و صهیونیست‌ها است.

وی تصریح کرد: آمریکا و اسرائیل با کمال وقاحت هجوم به غزه را حق مسلم رژیم صهیونیستی می‌داند پس آنها چگونه می‌گویند رزمندگان فلسطین حق ندارند از خود و مردم بی‌‌سلاح غزه دفاع کنند.

نمازی با تأکید بر اینکه امروز محو شدن اسرائیل خواست مشترک همه ملت‌های جهان شده است عنوان کرد: آن روز نزدیک است که در منطقه اثری از رژیم صهیونیستی نباشد چنانکه مقاومت جانانه مردم بی‌سلاح فلسطین در برابر ارتش تا بن دندان مسلح رژیم صهیونیستی از معجزات و امدادهای الهی و نتیجه توکل به خدای متعال است.

وی با اشاره به تظاهرات گسترده مردم جهان در اعلام انزجار از جنایات رژیم صهیونیستی تأکید کرد: بر این اساس سران رژیم صهیونیستی باید به عنوان جنایتکار حنگی بر اساس خواست جامعه جهانی محاکمه شوند.

عضو خبرگان رهبری در ادامه به اعتراف وزیر سابق امور خارجه آمریکا مبنی بر تشکیل داعش توسط آمریکا با هدف تقسیم خاورمیانه نیز اشاره کرد و گفت: کشورهایی نظیر مصر، عربستان، کویت، امارات، بحرین، عمان و…به جهت بهره‌مندی از ذخایر عظیم انرژی در این توطئه مد نظر قرار دارند.

وی با اشاره به آموزش گروه تروریستی داعش توسط موساد و سازمان سیا عنوان کرد: چگونه رهبر گروهی که خود را خلیفه مسلمین می‌داند و به سوریه و عراق هجوم می‌آورد برای اسرائیل پیغام دوستی می‌فرستد و برای دفاع از مسلمانان به رژیم صهیونیستی حمله نمی‌کند.

امام جمعه کاشان همچنین در بخش پایانی خطبه‌ها با تبریک روز خبرنگار به فعالان عرصه رسانه، خبرنگاری را یک مسئولیت حساس فرهنگی و اجتماعی خواند و گفت: خبرنگار حلقه وصل به مردم و مسئولان است و باید مراقب باشد که در انعکاس رویدادها کاملا با دقت و با هوشیاری عمل کند.

نمازی همچنین با تقدیر از اقدام سربازان گمنام امام زمان(عج) در تعطیلی شبکه‌های ضد انقلاب و جاسوسی آمریکا و انگلیس متذکر شد: این شبکه‌ها با نام‌هایی نظیر «سلام» و استفاده ابزاری از نام امام حسین(ع) سعی در اختلاف‌افکنی در جامعه اسلامی داشتند و علیه وحدت اسلامی جوسازی می‌کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز