خبرگزاری کار ایران

سرپرست نمایندگی میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آران و بیدگل؛

اختصاص یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال برای حفاظت از آثار تاریخی نوش آباد

asdasd
کد خبر : ۱۹۰۲۴۱

در سال جاری، یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال از اعتبارات اداره میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به حفاظت از آثار تاریخی نوش آباد اختصاص داده شده است.

سرپرست نمایندگی میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان آران و بیدگل گفت: در سال جاری، یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال از اعتبارات اداره میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به حفاظت از آثار تاریخی نوش آباد اختصاص داده شده است.

به گزارش خبرنگار یلنا در کاشان، «عباس متولی» در نشست سالانه انجمن دوستداران آثار تاریخی و مفاخر نوش آباد افزود: برای مرمت مسجد جامع نوش آباد، ۵۰۰ میلیون ریال، موزه مردم‌شناسی، ۳۰۰ میلیون ریال، تجهیز پایگاه پژوهشی میراثفرهنگی و تکمیل سایت گردشگری مذهبی این شهر ۴۰۰ میلیون ریال اعتبار تخصیص داده شده است.

وی اظهار داشت: طی ۱۵ سال از تشکیل سازمان‌های مردم نهاد در این شهرستان، انجمن دوستداران آثار تاریخی و مفاخر نوش آباد، به مدد علاقه، همت بلند و تحصیلات و آموزش‌های تخصصی کارنامه درخشانی در سطح کشور داشته است.

به گفته وی، اداره میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، با تمام توان از فعالیت و برنامه‌های این انجمن حمایت و همچنین از همفکری، تعامل و توانایی‌های آن‌ها استفاده کرده است و امشب نیز در پایگاه پژوهشی میراثفرهنگی، میزبان جشن سیزده سالگی آن‌ها هستیم.

مدیر عامل انجمن دوستداران آثار تاریخی و مفاخر نوش آباد گفت: این نشست سیزدهمین سالگرد شروع به کار انجمن با پشتوانه توان علمی، تعهد و دانش فرزندانی است که برای آبادانی و توسعه ایران اسلامی در این شهر تاریخی اراده کرده‌اند.

«سید جعفر فاطمی» افزود: هدف از تشکیل این انجمن به عنوان یک نهاد مردمی، اقناع فرهنگی و ترویج تفکر حفظ آثار تاریخی و تمدن در این خطه از ایران اسلامی بوده است.

وی اظهار داشت: انجمن دوستداران آثار تاریخی و مفاخر نوش آباد طی ۱۳ سال فعالیت خود توانست، حفظ میراثفرهنگی و آثار تاریخی را به عنوان یک ضرورت و دغدغه ملی در سطح جامعه مطرح کند.

به گفته وی، شناسامه و مستند سازی آثار تاریخی نوش آباد، تلاش برای ثبت آثار تاریخی و معنوی در فهرست میراثملی، پیگیری راه اندازی پایگاه ملی پژوهشی میراثفرهنگی، ثبت آیین سنتی مذهبی خیل عرب نوش آباد در فهرست میراثمعنوی از جمله فعالیت‌های انجمن بوده است.

وی تصریح کرد: عضو گیری انجمن از بین چهره‌های شاخص فرهنگی، علمی، اجتماعی و هنری از جمله رویکردهای با هدف معرفی نوش آباد و همگانی کردن حفظ آثار تاریخی بوده است.

فاطمی گفت: اجرای طرح‌های همیاران گردشگری، برگزاری سومین سال ساعت زمین همزمان با شهرهای بزرگ جهان، امضای تفاهنامه با سازمان فنی و حرفه‌ای استان اصفهان برای انتخاب نوش آباد به عنوان شهر پایلوت آموزش‌های گردشگری از جمله فعالیت‌های انجمن دوستداران آثار تاریخی و مفاخر نوش آباد بوده است.
در نشست سالانه انجمن دوستداران آثار تاریخی و مفاخر فرهنگی نوش آباد، مدیر جهاد کشاورزی، دادستان و سرپرست نمایندگی میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان آران و بیدگل، شهر دار و اعضای شورای اسلامی شهر نوش آباد شرکت داشتند. این انجمن در سال ۱۳۸۰ شروع به کار کرده است

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز