خبرگزاری کار ایران

عضو شورای اسلامی کاشان:

پیشرفت و توسعه با تفکر دوره چاپاری امکان پذیر نیست

asdasd
کد خبر : ۱۸۰۰۱۷

با تفکراتی که در عصر چاپار به سر می برند نمی توان در دنیای فناوری اطلاعات و تکنولوژی ها نوین برای پیشرفت میهن اسلامی تلاش نمود.

یک عضو شورای اسلامی کاشان گفت: با تفکراتی که در عصر چاپار به سر می برند نمی توان در دنیای فناوری اطلاعات و تکنولوژی ها نوین برای پیشرفت میهن اسلامی تلاش نمود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا در کاشان « جواد حاج قدیری» در ارتباط با کارگاه آموزشی شوراها که به وسیله فرمانداری کاشان برگزار شددر گفتگو با خبرنگاران گفت: سرفصل های کارگاههای آموزشی شوراها که توسط استانداری مشخص شده و با محوریت فرمانداری ها برگزار می گردد نامتناسب با نیازها و توانمندی ها اعضای شورای اسلامی شهر و روستا می باشد ونیاز به بازنگری دارد.

عضو کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر کاشان افزود: چهار دوره از تشکیل شوراهای اسلامی شهر و روستا می گذرد و اگر قرار بود با برگزاری این کارگاههای آموزشی توانمندی شوراها افزایش پیدا کند اکنون شاهد ضعف و سستی اکثر شوراها در کلیه زمینه ها نبودیم.

وی تصریح کرد: باید ببینیم اداره کل شوراها در استانداری از چه ظرفیت علمی و کارشناسی برخوردار است تا از آنان انتظار داشته باشیم که کارگاههای آموزشی و سرفصل های مناسب ارائه نمایند.

حاج قدیری تأکید کرد: اگر معاون امور فنی و عمرانی فرمانداری کاشان می گوید هیچ کار مکتوب از تجارب شوراها تا کنون تدوین نشده است مقصر چه کسی است؟ جز این است که استانداری و فرمانداری به نمایندگی از دولت می بایست به این مهم اهتمام نموده و با آسیب شناسی عملکرد شوراها نقاط ضعف و قوت را شناسایی می کرد و در توانمند نمودن شوراها تلاش می کردند.

حاج قدیری با طرح چند پرسش ادامه داد: بعد از گذشت چندین دوره از عمر شوراها چه اقدام مطالعاتی و ارزیابی در خصوص عملکرد شوراها توسط استانداری و فرمانداری انجام گرفته است؟ شاخص های ارزیابی چیست؟ شوراهای ضعیف و قوی کدامند؟ مکانیزم ارزیابی شوراها چه می باشد؟ آیا عملکرد شاخصی از شوراهای اسلامی شهر و روستای استان تا کنون شناسایی و معرفی شده و یا واقعاً شوراها هیچ عملکرد قابل توجهی نداشته اند؟

حاج قدیری افزود: کارگاههای آموزشی نیاز به بررسی و مقدمات علمی دارد و می بایست سرفصل های آن براساس نیازهای اولیه تعریف و عملیاتی گردد.

وی یادآور شد: وقتی هنوز دبیرخانه های دولتی و شوراها نمی توانند از حداقل های بسترهای ارتباطی موجود استفاده کنند چگونه می توانیم به بحثهای تخصصی تر بیندیشیم.

حاج قدیری با بیان مثالی در این خصوص گفت: هنوز برای استفاده از شبکه دولت که یک بستر ارتباطی اولیه است با مشکلاتی مواجه هستیم که در شأن سازمان های دولتی و دبیرخانه های شورای اسلامی نمی باشد.

این عضو شورا استفاده از تکنولوژی های روز را برای پیشبرد امور با اهمیت دانست و گفت: متأسفانه با تفکراتی که در عصر چاپار به سر می برند نمی توان در دنیای فناوری اطلاعات و تکنولوژی ها نوین برای پیشرفت میهن اسلامی تلاش نمود.

این عضو شورا با اشاره به نامگذاری سال توسط مقام معظم رهبری با عنوان اقتصاد و فرهنگ، عزم ملی و مدیریت جهادی تأکید کرد: می بایست برای ارتقاء فکرها و مسلح شدن به تکنولوژی های روز برای ارتقاء خدمت رسانی به مردم شریف ونجیب ایران اسلامی با مدیریت جهادی اقدام نماییم.

وی رسالت مسئولان ارشد استان و شهرستان را در این خصوص با اهمیت دانست و گفت: وقتی وزرای دولت از فناوری های نوین برای رسیدن به اهداف نظام جمهوری اسلامی استفاده می کنند باید دید استانداران، فرمانداران و مسئولان دولتی چه مقدار از این امکانات نوین برای رفع مشکلات حوزه مسئولیت خود استفاده می کنند.

حاج قدیری ابراز امیدواری کرد با ارتقاء آگاهی و آموزش اساسی مسئولان دولتی و اعضای شوراهای اسلامی بتوانیم خدمات شایسته ای برای مردم ارائه کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز