خبرگزاری کار ایران

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کاشان:

هدایت تحصیلی متناسب با علاقه و نیاز جامعه، مهم‌ترین اتفاق زندگی دانش‌آموزان است

asdasd
کد خبر : ۱۷۷۱۶۱

هدایت تحصیلی متناسب با علاقه و نیاز جامعه، مهم‌ترین اتفاق زندگی دانش‌آموزان است و آینده شغلی و زندگی اجتماعی، اقتصادی و سیاسی دانش آموزان را رقم می زند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کاشان گفت: هدایت تحصیلی متناسب با علاقه و نیاز جامعه، مهم‌ترین اتفاق زندگی دانش‌آموزان است و آینده شغلی و زندگی اجتماعی، اقتصادی و سیاسی دانش آموزان را رقم می زند.
به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان " غلامحسین ناصح " در نشست مدیران دوره متوسطه کاشان افزود: فرآیند هدایت تحصیلی فصل مهم برای دانش‌آموزان پایه اول متوسطه دوره دوم است و اصرار خانواده و بی توجهی به علاقه و ظرفیت دانش آموزان، نمی‌تواند دورنمای خوبی برای آینده آنها ایجاد کند.
وی تصریح کرد: توسعه متوازن رشته ها و شاخه های تحصیلی، سیاست ها و تکالیف قانونی وزارت آموزش و پرورشبا اولویت علاقه دانش آموزان، سه پارامتر جهت‌گیری در انتخاب رشته و هدایت تحصیلی دانش‌آموزان برای موفقیت در آینده است.
وی با اشاره به تحصیل ۴۷ درصد دانش‌آموزان دوره متوسطه در رشته علوم‌تجربی اظهار داشت: این موضوع برای آموزش و پرورش به لحاظ تأمین نیروهای متخصص مشکلات خاصی را به وجود آورده است و علاوه بر آن، جذب این تعداد از دانش‌آموزان در تحصیلات تکمیلی نیز برای آموزش عالی به مشکلی مضاعف تبدیل شده است.
دبیر ستاد پروژه مهر آموزش و پرورش کاشان گفت: متاسفانه روند تمایل به رشته تجربی زیاد شده است که با توجه به سیاست های آموزش وپرورش در سال جاری، باید این روند، متوقف کرده و دانش آموزان را به سمت رشته های فنی و حرفه ای و علوم انسانی هدایت کرد.
وی افزود: در برنامه پنجم توسعه بر توسعه رشته‌های علوم انسانی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای تاکید شده و الزام قانون به پوشش ۴۶ درصدی این رشته‌ها است که باید با کمک مشاوران و همکاری مدیران و اولیای دانش آموزان، جامعه را به سمت نیازهای اصلی کشور و شهرستان هدایت کنیم.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش تصریح کرد: عملکرد مدارس برای انتخاب دانش آموزان، براساس رتبه بندی علمی، اشتباه و ضربه به فرآیند آموزش در مدارس است که آموزش و پرورش باید از این تخلف جلوگیری کند.
دبیر ستاد پروژه مهر آموزش و پرورش کاشان گفت: وجود نیروهای مازاد در برخی رشته ها و کمبود نیرو در رشته های دیگر، باعثناهماهنگی برای سازماندهی دبیران شده است لذا در سال جدید نیروهای مازاد در سمت های آموزگار و مدیریت مدارس دوره ابتدایی ساماندهی خواهند شد.
وی بااشاره به ضرورت توسعه هنرستان های فنی و حرفه ای تاکید کرد: کمبود نیرو و تجهیزات مناسب، از مشکلات مهم توسعه این مدارس در کاشان است که خرید خدمات آموزشی و برون سپاری به عنوان راه حل های موقت این مشکل در حال اجرا است.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کاشان در خصوص جزئیات «پروژه مهر» گفت: آمادگی فیزیکی واحد های آموزشی از لحاظ تجهیز کلاس‌ها، آزمایشگاه‌ها، ساماندهی نیروها و ثبت نام دانش آموزان بخشی از فعالیت های این پروژه به حساب می آید.

از مجموع ۵۶ هزار دانش آموز کاشانی ۱۱ هزار و ۵۳۲ نفر در دبیرستان های دوره متوسطه و چهار هزار نفر در هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش شاغل به تحصیل هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز